was weer een tijd geleden dat Pumba voor de wagen stond, hij had er vandaag erg veel zin in!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:Hij kan lekker sjouwen weer hoor!Vind het een erg gaaf beestje!
Kan snappen dat hij wat frisser/heter en daardoor wellicht ook wat sterker was en misschien wat harder in de mond, dat kan je natuurlijk zelf ook het beste voelen en beoordelen, maar is het niet een idee om de kinketting evt. wat strakker te zetten?
Op o.a. foto 2 (en verderop nog ergens 2 foto's) viel het me nl. wel op dat het bit vrij ver doorschaart; de scharen staan daar bijna in een hoek van 90 graden met de mondhoek, misschien toch iets om nog even naar te kijken.
Lisanne_ schreef:@ joyciej: de scharen bewegen onafhankelijk, als ik druk op beide leidsels heb dan komt die niet verder dan 45 graden.
suzotje schreef:De hoek met het bit hoeft niet per se 45 graden te zijn hoor. Met je koetsiersbewijs krijg je dat wel vaak te horen ja, volgens de regels dan. Maar sommige paarden kunnen hier heel heftig op reageren. Mijn instructeur met de mencursus zei dat bij liverpool je daar mee de scherpte in kan stellen, sommige paarden lopen lekkerder op minder inwerking!