Gezocht: Cursus Longeren (omgeving Twente)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ReneeBrJarig

Gezocht: Cursus Longeren (omgeving Twente)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 18:57

Hallo Paardenliefhebbers,

Ik ben op zoek naar een cursus longeren waarbij ik een certificaat of een erkenning kan ontvangen.
Weet iemand maneges in Twente waar zo'n cursus gegeven wordt? Ik heb geen eigen paard.
Vriendelijke groet

Renée

ElSea

Re: Gezocht: Cursus Longeren (omgeving Twente)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:58

Je hebt toch geen cursus of erkennig o.i.d nodig? volgens mij kan dat niet eens!

ReneeBrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:07

Kan dat niet? Ik dacht aan een soort certificaat bijv.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:12

Nee, je moet het gewoon leren! Ik denk dat Amersfoort te ver is he! Anders wil ik het je wel leren.

ReneeBrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:15

Ja Amersfoort is te ver, maar toch bedankt voor het aanbod.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:16

Lammert Haanstra geeft door het hele land cursussen Wie weet ook bij jou in de buurt. Bij hem krijg je een certificaat dat je de cursus gevolgd hebt.

http://www.lammert-haanstra.nl/

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:17

_kajo_ schreef:
Lammert Haanstra geeft door het hele land cursussen Wie weet ook bij jou in de buurt. Bij hem krijg je een certificaat dat je de cursus gevolgd hebt.

Dat kan maar volgens mij is het een certificaat dat je de cursus hebt gevolgd, en niet dat je kan longeren..

ReneeBrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:22

Ja ik denk ik dat het een bewijs is dat je de aanwezig was bij de cursus, en inderdaad niet dat je in het algemeen paarden kunt longeren. Bij Lammer moet je ook je eigen paard meenemen.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:23

liekec schreef:
_kajo_ schreef:

Dat kan maar volgens mij is het een certificaat dat je de cursus hebt gevolgd, en niet dat je kan longeren..

Dat staat er toch ook. Ik heb van hem jaren geleden een cursus gehad en ik heb het idee dat je dat certificaat echt niet krijgt wanneer je na al die lessen nog steeds niet een paard veilig in de rondte kan slingeren. Bij de cursus die ik gevolgd heb had niet iedereen een eigen paard mee. De meegenomen/aanwezige paarden werden voor meerdere mensen gebruikt.

ReneeBrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:27

Bedankt, ik zal eens kijken wanneer Lammert in Twente komt.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:29

Ja ik weet dat het er staat maar uit de OP maak ik op dat TS een certificaat verwachtte dat aangaf dat je kon longeren.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:52

liekec schreef:
Ja ik weet dat het er staat maar uit de OP maak ik op dat TS een certificaat verwachtte dat aangaf dat je kon longeren.

Pff, gaan we nu TS helpen of niet. Geen idee waar ze het voor nodig heeft maar ze vraagt om een certificaat (=getuigschrift verbonden aan het volgen van een cursus) en dat kun je bij Lammer Haanstra krijgen. Aangezien deze man best wel bekend is op het gebied van longeren mag je ook iets meer waarde hechten aan dit certificaat dan een certificaat afgegeven door de eerste de beste manege. En nogmaals, als je les van hem hebt gehad dan kun je daarna echt wel de grondbeginselen van het longeren.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:33

_kajo_ schreef:
liekec schreef:

Pff, gaan we nu TS helpen of niet. Geen idee waar ze het voor nodig heeft maar ze vraagt om een certificaat (=getuigschrift verbonden aan het volgen van een cursus) en dat kun je bij Lammer Haanstra krijgen. Aangezien deze man best wel bekend is op het gebied van longeren mag je ook iets meer waarde hechten aan dit certificaat dan een certificaat afgegeven door de eerste de beste manege. En nogmaals, als je les van hem hebt gehad dan kun je daarna echt wel de grondbeginselen van het longeren.

Ja weet ik ik val je toch niet aan ofzo. Maar idd even on-topic, TS als dit is wat je zoekt zou ik het zeker proberen, ik hoor er ook erg goede verhalen over!

ReneeBrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 11:21

Ja Lammert is wel wat ik zoek. Ik rijd geen paard maar heb een verzorgpaard, waar ik vaak mee longeer en ook grondwerk mee verricht. Grondwerklessen worden in de stal gegeven.
Al veel geleerd overlongeren van mensen uit de stal, maar de meeste mensen rijden toch meer paard dan dat ze longeren (logisch). Als bijverdienste zou ik paarden willen longeren, maar wil dan ook meer kennis er over hebben dan ik nu heb.