[AR] Met 4span op het strand...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suzotje

Met 4span op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 13:51

of beter gezegd gewoon in de bak! :+

Het heeft de afgelopen dagen zo verschrikkelijk hard geregend dat zelfs de bak bij onze vereniging het niet droog gehouden heeft! Het was wel te doen en daarom lekker weer een keertje met 4span aan de slag gegaan samen met yvonne (yv0tjuh@bokt), en dat was toch echt wel een tijdje geleden :oo

Omdat ons 4span op 2 verschillende locaties staat, moesten we er 2 uit de wei ophalen!
En zo gingen we uiteindelijk op pad, goed kijken maar het zijn er toch echt 4 haha!
Afbeelding

Het was wel een grappig gezicht, want het 4span bestond uit 1 kale en 3 bolletjes haar!
Eerst begonnen met wat los te draaien. Het was nog even wennen daarom had ik nog geen zweep in mijn handen.
Afbeelding
Afbeelding

Hier nog wat filmpjes.
Eerst nog even wat rond draven:

Uiteindelijk een vaardigheidparcourtje uitgezet en dit nog geoefend. (Filmer wist niet zo goed hoe de camera werkte, haha)

Uiteindelijk heeft yvonne ook nog even met 4span gereden, voor het eerst!
Afbeelding

Laten jullie een berichtje achter? :evaw:

Caira

Re: Met 4span op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:54

Wauw prachtig span hoor, maar ik snap er de ballen van, volgens mij is dit gewoon een rijbak en geen strand?

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 13:55

Caira schreef:
Wauw prachtig span hoor, maar ik snap er de ballen van, volgens mij is dit gewoon een rijbak en geen strand?

Dankjewel! Haha, nou het is zo slecht weer geweest, dat de bak eerder op het strand leek dan op een bak! :+ zoveel water!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:53

Dat ziet er wel grappig uit, eentje zo in z'n blote billen :P

Heb je die trailer eigenlijk zo gekocht of issie aangepast? Had het echt nog nooit gezien, maar het ziet er wel leuk uit zo alle vier op een rijtje. Zo kun je tenminste met een 4span op pad zonder een vrachtwagen nodig te hebben :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:06

Wat leuk zeg!! Mooi 4span zo

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:10

Wat geweldig leuk om te zien. Ik heb 4 kleintjes lopen wel allemaal in 2 span maar nog nooit v span geprobeerd. Nu ik dit zie moet ik toch maar eens bij iemand in de leer gaan. Hartstikke leuk om deze 4 zo vrolijk te zien.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 14:07

@ Fangio, haha ja dat vonden wij ook wel een grappig gezicht. Maar met die kale rijd ik officieel dus daar word heel veel mee gedaan, dus bij die was het echt nodig. De andere worden op conditie gehouden in de winter maar lopen en zweten nou eenmaal niet zoveel. We hebben namelijk een groot paard waar we in de winter menwedstrijden mee starten. Zo wisselen we dat af.
Trailer hebben we bij een dealer gekocht die het voor ons zo aangepast heeft. Het is idd een handig systeem en een stuk minder gesleep! Anders moesten we 2x rijden;)
Zo ziet het er van boven uit;)
Afbeelding

@ Ronnie25, dankjewel voor de reactie, super leuk!

@modw, gewoon proberen het is echt een aanrader! het is wel heel anders in het begin maar aldoende leert men. Mijn rechter voor pony en linker achter pony hebben eerst altijd wedstrijden gelopen in het 2span. Toen hebben we linksvoor als 3 jarige op de markt gekocht en hebben wij haar zelf beleerd, die staat nu zo'n anderhalf jaar tot 2 jaar fanatiek voor de wagen. Heeft ook al 3 wedstrijdjes meegelopen op wedstrijden in het 2span. rechtsachter heeft vroeger bij ons gelopen is toen verkocht en tijdje weggeweest maar anderhalf jaar geleden weer terug gekocht als aanwinst voor het 4span. Zo heb je dan een 4span bij elkaar ;-) maar ze zijn alle 4 totaal verschillend qua reageren en gedrag, wat soms wel lastig is, maar ze willen alle 4 onwijs hard voor je werken en dat is toch wel heel belangrijk. Linksvoor is pas 6 en moet nog veel leren en is een kleine puber soms maar die kan heel hard werken! Ben er wel trots op :oo

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:36

Wat een leuke shetlandertjes! :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:56

Wat leuk om te zien! Ik sprak laatst nog iemand die vond het er zielig uitzien als er shetlanders voor de kar stonden maar ik vind dat helemaal niet. Ik vind het er bij jou heel erg leuk uitzien!!

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:58

leuk, handig die trailer

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:34

Ja ik zal het deze zomer eens proberen maar eerst denk ik dat ik bij iemand in de leer moet. Is er ook nog zoiets dat je rekening moet houden welke pony waar staat? Ik heb ze nu iedere keer verschillend in het 2 span staan.
Het zal nooit mijn bedoeling zijn ( denk ik ???) om wedstrijden te rijden maar het lijkt me onwijs leuk om het te kunnen en ritjes te maken met alle 4 i.p.v 2

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:43

Nou het is wel zo dat je er even hulp bij moet hebben ja! Ik heb er ook hulp bij gekregen. Met sturen moet je tegendraads te werk gaan. ga je naar rechts gebruik je je rechter boven leidsel en begrens je links onder om te voorkomen dat het achterspan 'langs' het voorspan gaat. Het is even denken maar het is onwijs leuk om te doen. En het is idd zo dat je even moet bedenken wie waar staat. Als je mijn linkerachterpony neemt zou je niet makkelijk voorin kunnen zetten, this echt een trekker en super sterkk en voelt zich heerlijk thuis achter een andere paarden kont met sturen is ze nog wel eens onzeker. Neem je mn linksvoor die is nog wel eens te lui om te trekken maar stuurt super fijn, this gewoon even puzzelen. Wel heb ik als tip gekregen ze soms van plek te wisselen, gewoon om te oefenen dat ze op elke plek optimaal werken!
Volgend jaar is er een shetlander EK, het is de bedoeling dat ik daar ga starten met dit span. Na mijn examen op school zijn we van plan om volop in training te gaan! Heb er nou al zin in! Tevens start ik ook enkelspan met rechtsvoor en mijn zus waarschijnlijk met rechtsachter. Linksvoor gaat het onder het zadel proberen! ;-)

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:54

wat een super leuke shetjes zeg!! :D

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:54

Britt_Mara schreef:
wat een super leuke shetjes zeg!! :D

Dankjewel! :D

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:03

Suzotje wat een actieve familie. Ik moet altijd iemand vragen om me te helpen. Bij mij thuis zeggen ze dit is jouw hobby. Lijkt me geweldig om je een keer aan het werk te zien. Welke wedstrijden ga je deze zomer rijden? Misschien zie ik je dan een keer. Ik ga af en toe wel kijken. Heel veel succes me je examen en dan de training.
Ik zal je bericht nog een goed lezen w.b.t de leidsels en dan eens goed puzzelen hoe je dit bedoeld Ik begrijp het nu nog niet

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 20:08

Modw schreef:
Suzotje wat een actieve familie. Ik moet altijd iemand vragen om me te helpen. Bij mij thuis zeggen ze dit is jouw hobby. Lijkt me geweldig om je een keer aan het werk te zien. Welke wedstrijden ga je deze zomer rijden? Misschien zie ik je dan een keer. Ik ga af en toe wel kijken. Heel veel succes me je examen en dan de training.
Ik zal je bericht nog een goed lezen w.b.t de leidsels en dan eens goed puzzelen hoe je dit bedoeld Ik begrijp het nu nog niet

Bij ons thuis zijn ze ook niet in de paardenwereld. Alleen mijn zus en ik zijn hier actief in! Wij doen ook de paarden van de kennis. Hij heeft er 8 en daar zijn we actief mee. Heel fijn dat ik zo'n kans heb gekregen zijn paarden te mogen uitbrengen en eigenlijk te mogen beschouwen als mijn eigen beesten. Van de zomer ga ik rustig aan doen tot na mn examen. Denk dat ik dan van plan ben over te gaan met mn shet naar het M vaardigheid en nog even kijken hoever ik dan zit in de L dressuur, anders wil ik ook gelijk door naar het M. Marathons van de betuwecup start ik ook vaak! Weet niet of je dat kent?
Haha dat met de teugels klinkt ingewikkeld. je hebt als het goed is 4 leidsels in je handen. of beter gezegd 2x 2span. Zelfde principe als 2span, alleen die teugels naar je voorste paarden zijn stuk langer! dus je stuurt ook echt zelfde. Maar om te voorkomen dat je achterste paarden langs de voorste paarden gaan, moet je linksonder begrenzen als je naar rechtsgaat. Snap je? :P

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:19

En rechtsonder als je naar links gaat? Je moet dus zorgen dat ze elkaar niet voorbij lopen?? Ik kan mee met iemand hier in de buurt Hij rijdt 4 span en wedstrijden. Zal dit nu toch maar eens snel doen. Als ik jou zo zie ben ik jaloers.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 20:23

Ja dat klopt idd! En maak je een scherpe bocht, dan pak je lussen in je boven leidsels. Ja moet je doen, is genieten! Als je dichterbij had gewoond had je ook eens met ons mee gemogen;)

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:18

Vind ik erg aardig en ik wens je veel succes

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:43

Ahhh!!! Wat LIEFF

Yv0tjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:13

Deze zomer hebben we al het EK muts;) We leven al in 2012:P

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 19:14

oeps, blond :o

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 19:14

eind dit jaar dan!

_Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:02

waar is het strand?

dit is topic misleiding..

hihi grapje, zier een heel leuk uit zeg!
en geweldig hoe ze naast elkaar staan op de trailer..