Ik ging vandaag naar mn verzorgpaardje Soesjie toe, en ik ging wat parelli met hem oefenen aangezien ik woensdag bij Maureen langs ben gegaan en ik wat van haar heb geleerd.
Ik ging aan de gang met de 7 games.
Ik begon met de Friendly game. Dat ging goed, hij vond het in het begin toch wel spannend, dat touw dat over hem heen ging maar voorderest vertrouwde hij me wel met aan zn benen zitten enzo.
Toen ging ik aan de gang met de Porcupine Game. Ging ook goed. Ik had de carrotstick in zn lies geplaats en hij draaide braaf een rondje. Het zelfde bij zn hoofd.
Toen de Driving Game. Ging ook zonder problemen.
Maar ik wilde Yoyo Game gaan doen en daar ging het mis. Ik kreeg hem niet achteruit. Ik heb bij Maureen geleerd dat jouw paard achteruit moet gaan als je zegmaar met dat touw voor zn neus heen er weer zwaait + je vinger heen en weer. Ik kreeg hem niet achteruit. Ik heb het uiteindelijk toch geprobeerd door te zwaaien met het touw en hem achteruit te duwen d.m.v. de druk op zn borst verhogen. Wat ik dus hoopte is dat hij dan de druk + het achteruit gaan gaat asocieren (weet even niet hoe je dat schrijft) met het zwaaien met het touw.
Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanleren?
Lieke