Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VisibreTeam schreef:De winter is voor veel paarden zoiezo een BLEH periodedat ervaarde ik ook altijd met mijn paarden
Misschien is zelf veel enthousiasme tonen en er lekker in staan motiverend voor hem? Een paard is heel gevoelig voor jouw sfeer en jouw stemming, dus als je zelfverzekerd en blij/motiverend overkomt is een paard veel eerder geneigd om lekker met je mee te gaan doen.
Het ignore effect is een kwestie van even afleiden (in de vorm van een rondje lopen, iets vragen wat hij wel intressant vind) en van daar uit weer verder te gaan vragen.
Het druk gewoon negeren kun je oplossen door het niet constant te geven maar in porties. Geen reactie? Tikje meer van HEY OP MIJ BLIJVEN LETTEN. Van daaruit weer iets zachter gaan geven.
Ik denk niet dat het een probleem is dat met respect heeft te maken maar eerder met onduidelijkheid en een klein gebrek aan motivatie
Cassidy schreef:Hoe je het leuk voor je paard maakt? Verdiep je eens in Parelli...die geven je de handvaten hoe je het leuk voor je paard kunt maken en ook kunt houden. Tenminste, als je Parelli echt gaat volgen, en geen les gaat nemen van een of andere beunhaas...