Mijn eerste les!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

J_tombobecky

Mijn eerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 21:10

Hallo Bokkers! :wave:
Ik ben al ruim 3 jaar actief en ervaren in het trainen van vrijheidsdressuur aan mijn eigen paarden,
weleens vriendinnen geholpen met paarden maar nog nooit echt een serieuze les gegeven.
Nu ben ik gevraagd om een les te komen geven bij iemand hier in de buurt, natuurlijk heb ik daar ja op gezegd! :)
Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat en heb er ook ontzettend veel zin in!
Nu is mijn vraag.. Hebben jullie nog tips die ik kan gebruiken? :)
Niet dat ik natuurlijk helemaal niet weet hoe ik het moet aanpakken.. maar tips zijn altijd welkom natuurlijk!
Dus brand los!

Vriendelijke groet, Jolijn.

Nista_RX

Re: Mijn eerste les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:17

Hebben ze paarden om mee te werken of dat niet? Wat ik met Eveline altijd doe, eerst leggen wij de theorie uit, en daarna gaan we in de praktijk aan de gang. Ook vragen we wat ze er tot nu toe van weten, en we laten ze vertellen hoe ze dit aanpakken. Vervolgens gaan wij vertellen hoe ze dit kunnen verbeteren, en dat daarna uitvoeren. :j

J_tombobecky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 21:20

Ja, ze heeft een paard waar ze al mee bezig is! :j Alleen loopt ze vast met dingen.. vandaar dat ze mij heeft gevraagd! :) Ja, dat wil ik inderdaad ook gaan doen wat je zegt, bedankt! Hoop dat het een beetje lukt :))

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:17

Kijk vooral ook naar de persoonlijkheid van paard en mens.
Sommige mensen moet je even zelf laten puzzelen, anderen moet je het even voordoen, de een leert al doende en de ander moet eerst het idee herkauwen voor het uitgevoerd kan worden. Dit is voor een paard hetzelfde.
De problemen waar ze tegen aan lopen; komt dat voort uit één algeheel probleem of gaat de rest wel maar lukt net die ene oefening niet?

In mijn ervaring kun je een hele fijne les geven als je het goed op de persoon en het paard zelf afstelt. Dus niet alleen denken hoe jij het doet, maar vooral goed nadenken hoe zij het moeten gaan doen! (Een stijl die bij hun past)

Succes met je les!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 07:47

Ik ga mee met Sassol. :j

Probeer niet teveel zelf alles te doen (dat mijn grote fout die ik maakte in het begin. :o) Wat ik nu doe is aan de eigenaar uitleggen hoe ik iets aan ga pakken en waarom op die manier. Vervolgens doe ik het een keer voor, langzaam waarbij ik weer bij elke stap uitleg wat ik doe en dan mag de eigenaar het zelf gaan doen en blijf ik tips geven.

Belangrijk is om uit te leggen wat je doet! Dan onthoudt de eigenaar het kunstje en commando veel beter.

Succes! :D

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:00

Sucses!