Voerbelongingen, wat geven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

Voerbelongingen, wat geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 13:17

Sinds kort ben ik bezig met clickertrainging wat we gaan uitbreiden naar de VD. Nu ben ik opzoek naar een gezonde lekkernij die ik als beloning kan geven. Dus geen snoepjes/suikerkontjes!

Nu in het begin geef ik nog wel snoepjes, maar wil dus overgaan op iets gezonds.
Wortel en appel had ik al bedacht, en heb ik nu ook op vooraad :+
om het afwisselend te houden wil ik dus nog wat anders.

Ik ben opzoek naar een soort gezonde brok, of andere groente/fruit.
Mag ook niet te duur zijn!

Hij krijgt al dagelijks mueslie, daar ben ik dus niet naar opzoek.

NikkivanOlst

Re: Voerbelongingen, wat geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:23

kleine stukjes wortel zijn ideaal. Je kunt JUIST gewoon muslie pakken, want dan kort je gewoon zijn normale rantsoen in :) gewone bixjes zijn ook makkelijk te gebruiken. Het is vooral voor de smaak dus het moeten altijd kleine stukjes zijn. Als ze te lang staan te kauwen is het niet handig. Dus ZEKER geen snoepjes gebruiken, zitten ze ook nog eens veel te snel vol van :)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:24

Ik geef hier vaak een paar biksjes.
Anders inderdaad in blokjes gesneden appel of wortel.
Peer misschien? Of broccoli, komkommer, witloof, rode bieten, suikerbieten, voerbieten, partjes mandarijn, stukjes gedroogd brood,...
Af en toe een banaantje vinden ze vaak ook erg lekker, maar dat is niet zo handig als beloning :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:26

Peer is lastig, dat word zo plakkerig :')

Bieten zouden een goede zijn! Lekker stevig, aleen veel paarden vinden het minder lekker :') Brood blijft ook goed, maar dan moet je écht kleine blokjes hebben :))

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 14:18

@ VisibreTeam: van de snoepjes geef ik alleen de kleine afgebrokkelde stukjes die hap-slik-weg zijn :) Mesje voor de Wortel en Appel ligt al klaar :)

Bij ons op stal mag er geen bix zo gepakt worden, ben dus opzoek naar een brok/bix achtig iets wat ze lekker vinden en wat in kleine brokjes zijn.

@Najoveh: Komkommer is wel een goed idee :) suikerbieten mag ik hem niet geven omdat daar te veel suiker in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:04

Ik doe het met Pavo Vital, een vitaminen/mineralenbrokje dat hij gewoon 's avonds bij z'n voer krijgt als hij niet heeft gewerkt, en anders gebruik ik die hoeveelheid als beloning (en gaat wat over is bij z'n voer, en heb altijd al over gehad :+ ). Ze zijn klein & snel weg, maar hij doet het er heel goed op, dus voor mij prima zo :) Appel/Wortel geef ik die van mij niet (meer) omdat ik omwille van z'n jeuk zoveel mogelijk extra suikers wil vermijden.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:07

Ik geef zelf bixjes, en als ze het érg goed doen krijgen ze een suikervrij snoepje of een vanillebrokje.

Je kunt idd kijken zoals hier boven gezegd naar komkommer!

LientjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:41

Geef iig niet teveel. Ik en een vriendin hebben het gedaan met haar shet. En die is erg dik geworden van al het lekkers dat hij kreeg

Glory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:47

Stukjes mandarijn of sinasappel, daar is die van mij dol op en ook makkelijk in partjes te geven