Komende week ga ik kijken voor een 2e handse marathonwagen (2 jaar oud). Wat zijn de punten waar ik extra op moet letten bij bezichtiging? Wat zijn beslist aandachtspunten. Verdere tips zijn ook altijd welkom
Misschien noem ik nu wel de standaard dingen maar ik zo zowiezo letten op, Hoe trekt de wagen weg en hoe rolt hij veder. Doen de remmen het(zit er ook nog genoeg remvloeistof in het potje) Draaid hij goed, en kan hij goed onderdoor draaien Als je op de bok zit, is de wagen dan goed stabiel wanneer je heen en weer wiebelt. zijn de veringen nog goed, niet verroest etc. Zit hij nog goed in de lak(mits je veel bechadigingen geen probleem vind) is het lamoen goed recht (sommige marathon rijders rijden wel eens tegen een hinderniss aan waardoor het lamoen scheef of gebogen is
dit was even mijn lijstje...
Gem
Geplaatst: 28-12-11 15:36
Het is voor je Forester, toch? Het gewicht vind ik echt heel belangrijk... max. 200 - 225 kg. (Daar heeft mijn Forestmerrie, inclusief mijzelf + instructeur of groom al een hele kluif aan over bospaden en heuveltjes ) . Daarnaast wilde ik 23 inch wielen.
annastasia
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-12 20:01
Het is deze wagen geworden: Loopt erg soepel, nergens beschadigingen alleen dressuur mee gereden, 29 inch wielen, stuurvertraging, molenrem, 4 wielen geremd, bokkussen verstelbaar en geveerd en ook als 2 span te gebruiken. Ombouw RVS.
Gem
Geplaatst: 10-01-12 20:29
Mooie wagen, gefeliciteerd! De 29 inch zal niet kloppen vermoed ik . Ziet er uit als 19 of 21 inch.
Net een afspraak gemaakt om m'n pony te laten beleren in het span en morgen tuig halen.
haarlem
Geplaatst: 20-01-12 15:23
Dit is een Cob Marathon Luxe van het merk Clever, deze wagen is ook als tweespan te gebruiken. tenminste wat ik er zo van zie, je kunt het lamoen vervangen door een langboom. mits er een bevestiginggspunt is voor de vering/schokbreker van de langboom. veel plezier ermee.
Wauw.. mooie wagen! Bij de onze volgende wagen gaan we zeker er meer op letten hoe de wagen geveerd is. Onze huidige is namelijk hard geveerd en dat willen we bij de volgende niet meer(meer comfort). We rijden toch geen wedstrijden.
Mijn wagen bevalt super. Heb hem nu een jaar en heb er al een paar marathons mee gereden. De vering is prima. Ik heb nergens last van. Met enorme kuilen merk je het natuurlijk wel.
Heb er afgelopen jaar ook de vierdaagse mee gereden, dus 100 km en had nergens last van.