Ik ben deze maand december gewoon al weer 4 jaar fanatiek in VD

écht al lang zeg

Ik weet nog wel hoe ik ben begonnen, heerlijk chaotisch

Maar ik heb toch wat onwijs gave dingen mogen bereiken

Een aantal optredens gedaan:
- Streekdagen Almkerk 2009
- Ponyclub Almkerk 2009
- Equirience 2010
- Ponyclub Haarsteeg 2011
- Animal Event 2011
- Manege Almkerk 2011
Bergen fotoshoots gedaan

En mijn eigen doelen bereikt die ik toch wel had gesteld
- Een aantal exclusieve oefeningen uitvoeren
...... Doodvallen
...... Opzitten
...... Knielen naar steigeren
...... Capriole
...... Courbette
...... Met meerdere paarden tegelijk werken
...... Piaffe aanleren
Ik mag toch wel terugkijken op geweldige jaren

Vienna is inmiddels helaas wel verkocht... Maar ze staat op de meest perfecte stal

Het prille begin, Vienna's eerste kunstje: Liggen

er zat TOTAAL geen logica in mn oefeningen

Vienna's eerste steiger

Breezer, Silke's veulen die altijd perse mee wilde doen, goh wat mis ik dat paardje

Die kwam altijd op schoot liggen

Het ging niet altijd even goed... Hier vol pogingen om VD met 2 te doen...

Breezertje die altijd haar eigen dingetjes verzon

Nike die toen nog MODDERvet was..

Ons eerste uitstapje naar de duinen

VD met 2, OH wat was ik trots!

Daarna ging het snel...
Ik kreeg nog wat paardjes erbij om zo nu en dan te trainen, er begon logica in mn trainingen te komen en ik trainde dagelijks, zo niet 2 maal daags...
Ik begon wat meer naam te krijgen op bokt, eerste les aanvraagje noem maar op

Al snel begon ik ook met zwaardere oefeningen met Vienna, ze was ZOVEEL sterker geworden!
De courbette:
Dit jaar heb ik gewoon zoveel bereikt het was GEWELDIG!

4 van de paarden die ik heb mogen trainen

Evita, een belgisch trekpaard.
Beheerst: Jambette, spaanse pas, benen kruisen, compliment, klassieke buiging, spagaat, flehmen, nee schudden, gapen, targetten, voerweigeren

Nike, haflinger
Beheerst: Jambette, spaanse pas, spagaat, klassieke buiging, compliment, knielen, liggen, platliggen, zitten, steigeren, flehmen, gapen, nee schudden, voerweigeren, targetten

Vienna, KWPN
Beheerst: jambette, spagaat, compliment, klassieke buiging, knielen, liggen, zitten, platliggen, opzitten, steigeren, piaffe, bokken, capriole, zijwaarts, doodvallen, spaanse pas, spaanse draf, spaanse galop, galopwissels, flehmen, gekke bek, op de rug liggen, gapen, nee schudden, ja knikken, eigenlijk gewoon teveel om op te noemen...

Silke, Welsh
Beheerst: Steigeren, levade, bokken, capriole, jambette, liggen, zitten, platliggen, knielen, compliment, spagaat, klassieke buiging, rondjes draaien, nee schudden, zweep vasthouden, iets van haar rug halen, mijn jas uittrekken, nog veel en veel meer

Er is dus een hoop verandert...
Vienna verkocht, Silke in Hilversum, Breezer verkocht... Nike niet meer in conditie, Evita heeft haar been gebroken...
Dus heb er het laatste halfjaar niet echt meer ingelegen, wel lessen en workshops gegeven, maar zelf weinig actief meer geweest...
2012 gaat nieuwe dingen brengen!!!
Silke komt naar huis, ik heb er 3 nieuwe projectjes bij. 2 Shetties en Rowan, een tinkertje

3 januari komt Silke naar huis... 6 januari zal mijn eerste training in de loonse en drunense duinen zijn. Daarnaast ga ik dus 2 shetruintjes vanaf het begin beleren en verder met Rowan, hij kan inmiddels ook al het een en ander

Ik vraag me af wat 2012 me gaat brengen