Hallo allemaal, ik heb sinds kort een nieuwe arabier, een merrie van 10 jaar. Het is echt een leuk paardje, maar met het rijden nogal nerveus. Om de band tussen mezelf en het paard te verbeteren heeft er mij iemand aangeraden om te beginnen met een paar weken grondwerk en vrijheidsdressuur te nemen. We beginnen binnen 2 dagen met de cursus. Heeft iemand hier ervaring mee? Levert het goede resultaten op? Ik heb er al veel goede dingen over gehoord, maar ik weet zo niet aan wat ik me kan verwachten...
Het vertrouwen tussen paard en eigenaar begint altijd op de grond. Dus ja, een cursus grondwerk levert zeker wel wat op Ik heb zelf nooit een cursus oid gevolgd, maar gewoon zelf veel aan grondwerk gedaan, en dat was ook te merken toen ik er eenmaal weer op ging
Bij mensen waar ik lessen in vrijheidsdressuur heb gegeven, zijn ze al een heel eind! Ze begonnen bij het begin, waarbij we ze geholpen hebben, en ze zijn momenteel al bij het zitten en buigingen! Dusja, ik vind persoonlijk dat je wel veel leert met een cursus!
CelienL
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-12 23:02
Ik ben nu al een tijdje bezig, en je merkt inderdaad het verschil Er zit iemand op de manege waar mijn paard staat die dit geeft (België) dus waarschijnlijk ken je haar niet