ik heb een vraagje: er is bij ons op stal laatst ingebroken. (ga hier verder niet op in) nu heb ik een koets op stal staan, die ligt wel vast met een ketting aan een paal, maar vraag me af of er ook speciale verzekeringen voor wagens zijn. het is een recreatiewagen van ongeveer 5jaar oud, gemaakt door van der Mee wagens.
kan iemand mij helpen hoe en wat over verzekeringen voor wagens!!??
ik had mijn wagens meeverzekerd op mijn inboedel verzekering. Tegen brand en diefstal uit een afgesloten schuur en dan het adres erbij. Als mijn wagen ergens anders zou staan geld het dus niet.
Wij zijn nu ook aan't uitzoeken hoe of wat, wil mijn wagen zeker wel verzekeren tegen diefstal en schade, niet alleen thuis maar vooral op concours. Dus dat betekend werken met sloten/kettingen om kar vast te zetten aan bijv de trailer.
Ja, niet perse aan schade, wel diefstal. Net als bij scooters, heb je ketting eraan en word ie gestolen; vergoed. Heb je m er niet aan en word gestolen word niet vergoed.
Zo gebeurt ook met de menwagen dus daar is m'n vader mee bezig die is tussenpersoon van verzekeringen ed dus die zoekt dat even uit.
arnaca1
Geplaatst: 19-02-12 11:55
Je kan de menwagen verzekeren.Meestal doen wij, bij Paardenverzekeraar.nl, dit op basis van uitgebreide dekking. Verzekerd is dan brand - diefstal - aanrijding en andere van buiten komende onheilen. Premie is 3% per jaar. niet verzekerd is de schade die u oploopt tijdens een snelheidswedstrijd