[AR] probleem sulky: 'wiel' schuurt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Siepie

probleem sulky: 'wiel' schuurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 10:39

Hoi!!

Ik heb dit weekend een sulky cavalettie besteld en ik heb em gisteren binnen gekregen. Ik heb de sulky gisteren ook in elkaar gezet. Nu is er alleen een probleem. Het is een geremde sulky. Dus moet zo'n rond ding dat aan het wiel zit tussen de rem. Dat is een soort schijfje. De rem heb ik ook al getest en die doet het gewoon. Alleen dat ding dat tussen de rem moet (dus dat schijfje) schuurt. De sulky loopt wel gewoon licht, alleen maakt dus geluid.

Heeft iemand dit probleem ook gehad of weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Caira

Re: probleem sulky: 'wiel' schuurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:39

Wat zegt de winkel cq fabrikant ervan?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 10:42

die heb ik net een mail gestuurd

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:07

en het gaat niet over als je een paar keer remt en dan de rem weer loslaat?
ik zou dan idd even de winkel/fabrikant vragen en evt. foto's en filmpjes maken en op sturen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:13

Lauwtjuh94 schreef:
Alleen dat ding dat tussen de rem moet (dus dat schijfje) schuurt. De sulky loopt wel gewoon licht, alleen maakt dus geluid.

Heeft iemand dit probleem ook gehad of weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Als je de achterkant van de remblokjes insmeert met Molykote (Cu 7439 Plus Paste) is het probleem verholpen.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 21:19

Albert schreef:
Lauwtjuh94 schreef:
Alleen dat ding dat tussen de rem moet (dus dat schijfje) schuurt. De sulky loopt wel gewoon licht, alleen maakt dus geluid.

Als je de achterkant van de remblokjes insmeert met Molykote (Cu 7439 Plus Paste) is het probleem verholpen.

oke, maar remt ie dan nog wel aangezien het dan glad is?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:50

De achterkant; de kant waar de remcilinder tegen het remblok drukt. Dus niet de kant die tegen de schijf komt!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:01

Ik begrijp niet precies waar hij bij jou tegenaan loopt, maar bij mijn sulky liep 1 band in het begin ook aan. Klonk alsof er een soort slag in zat. De fietsenmaker heeft dat voor me gefixd, hij zei dat de spaken niet strak genoeg zaten.

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:11

Ik heb precies hetzelfde gehad met de sulky cavaletti, en het was bij mij een kwestie van inrijden. Gewoon een paar keer mee mennen, dan loopt hij een stuk lichter en geluidloos. ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:18

Hmm, lijkt me niet echt goed/normaal, dat dat in het begin zo is en dan na 'inrijden' weg gaat. Ding moet toch goed lopen als je hem afgeleverd krijgt? Tenminste, vind dat je dat wel mag verwachten.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 22:26

Ik moest de sulky zelf in elkaar zetten dus dan kunnen die mensen er verder ook niks aan doen denk ik dan? Ze hebben de sulky gewoon netjes als bouwpaket afgeleverd :j .

Inmiddels is het verholpen, ik heb wat met de rem geklooid en ben uiteindelijk maar gewoon gaan rijden. Nu loopt die gewoon goed :j .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:52

Ik heb de rem eraf gehaald, werd er gek van op wedstrijden. (jammer van het extra bedrag voor de geremde versie)

mbull

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:07

Hoi, afstellen schijfrem

wiel los maken
rem indrukken en vast houden, remschijf (en wiel) komt nu centraal tussen de remblokken
wiel vast draaien, wel de rem ingedrukt houden tijdens vast draaien !
rem los laten, schijf moet nu geruisloos, tussen de remblokken draaien

gr Marcel