[AR] sulky cavalettie dubbelspan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lottex

sulky cavalettie dubbelspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 22:44

Hoi :wave:

Ik zag hier een dubbelspanboom te koop staan. Ik wist eigenlijk niet dat dat bestond, op bokt ook nog nooit zoiets tegengekomen :+
Gaat dat wel om met een tweewieler dubbelspan te rijden?

Lacuna

Re: sulky cavalettie dubbelspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:51

Nou...
Dat gaat niet echt van harte.
Het bankje van de sulky kan namelijk niet ver genoeg naar achteren om de wagen met de zware boom in balans te krijgen, dus de boom trekt de borsttuigen van de pony's naar beneden.

Ben nu bezig om de wagen aan te passen zodat het bankje wel ver genoeg naar achteren kan, en we het nog eens kunnen proberen.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes, lacuna

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:55

Het kan wel, op het shetlanderforum zit iemand met een hca sulky die 2 span reed/rijdt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:48

Het lijkt me inderdaad wel lastig om goed in balans te krijgen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:48

het is wel mogelijk , ik reed idd 2-span met een tweewieler, maar dat is idd met een hca sulky,... en daar is de verstelmogelijkheid veel groter om de wagen in balans te krijgen.
maar feit blijft dat als je als menner niet stil zit, vb naar voren hangt, ook het wagentje naar voren kanteld..en dus hangt aan de borstbladen, dus het is niet ideaal !!!

een aanpassing aan vb het schoftje om de langboom op een maximale hoogte of laagte te houden zou misschien een oplossing zijn, maar beperkt je paardje weer in de wendingen in zijn of haar buiging..

Een 4-wieler voor 2-span heeft in veel opzichten echt wel de voorkeur.