[AR] plekken om te mennen maar GEEN menpaden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

plekken om te mennen maar GEEN menpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 19:06

Ik vroeg me af of er plaatsen waren waar je met paard/pony en wagen kunt oefenen.
Niet zomaar oefenen maar een soort parcours kan rijden met bruggetjes,waterpartijen en andere hindernissen.
Het enigste wat ik tot nu toe ben tegengekomen is : http://www.geertsgilze.nl
Lijkt me geweldig maar wel vreselijk ver weg. Dit is toch niet de enigste??

JoyCiej007

Re: plekken om te mennen maar GEEN menpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:08

Misschien ook even handig om te vermelden in welke regio je ongeveer aan het zoeken bent? Diverse manege's en menverenigingen hebben soms wel een terrein bij de rijhal waar wat vaste marathonhindernissen zijn, zodat je kan oefenen. Daar zou je evt. contact mee kunnen opnemen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 06:26

Ik woon in de buurt van stadskanaal.

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:13

Dat is heel lastig. Ik ben ook op zoek, dus ga dit volgen. Hopelijk heeft iemand nog een leuke suggestie.
Stadskanaal ligt in provincie Groningen

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:14

Volgens mij kan dat bij de Marienwaerdt in Beesd, maar dat is een eind reizen vanaf Groningen...

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:26

Achter manege Harich (FRL) vlakbij Balk, ligt een parcours met brugje / water en in de bossen erachter volop mooie ruiterpaden.
Er ligt daar ook een mooi stukje vrij toegangelijk weiland waar je ook vrij kunt oefenen, daar staan en liggen wat opstakels.
Alles vrij toegangelijk vanaf parkeerterrein van deze verenigings manege.
Hier worden regelmatig menwedstrijden gereden.
http://www.manegegaasterland.nl/index.php/ruiter-en-menpaden
"Manege Gaasterland is geen manege waar paarden cq pony's gehuurd kunnen worden. Het is een facilitair centrum waar men alleen met eigen paarden cq pony's terecht kan."

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 02:00

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 05:30

Nou ik moet eerlijk bekennen dat t door mijn hoofd spookt om zelf zoiets aan te leggen. Als daar dus genoeg animo voor is. Die in annen kan je alleen terecht als je daar dus ook overnacht.. lijkt me erg kostbaar als je regelmatig wilt oefenen. ;) Maar even ter verduidelijking... ik ben dus informatief bezig, wil niet zeggen dat t ook echt gebeurd.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 08:05

In Hoogezand, bij Nieboer. die heeft een brug, een waterbak en palen, en een heuveltje. Maar ik weet niet of je daar zomaar gebruik van kan maken. Ik denk dat er zeker animo voor is!

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 08:45

op landgoed nienoord liggen een heel aantal vaste hindernissen. Er is een veld met 2 waterbakken en een heuvel en een heggenhindernis, over het landgoed verspreid staan nog palenhindernissen. Niet alles is vrij toegankelijk maar je kan even contact opnemen met de menvereniging, dacht die van tolbert/leek.

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:33

In het kuinderbos heb je ook een aantal hindernissen. Gaan we zo nu en dan heen. Daarnaast is hier in de buurt jaarlijks een marathon waarbij sommige hindernissen blijven staan. Hier mag ik ook altijd wel trainen.