Hier alvast even wat informatie over Chico en ik!
Chico

6 Jaar
Donker bruin
92 cm klein
Ik

12 Jaar
1.63 groot
46 Kg
Mijn verzorgshet wil dus niet normaal aan de longe lopen, ik longeer hem best vaak maar ik doe natuurlijk ook andere dingen met hem zoals: aan de hand springen, vd, lange lijnen en er rijd soms wel een meisje op, ook neem ik hem vaak mee voor een lekkere wandeling!
Ik ben er een beetje klaar mee, daarom heb ik dit topic geopend.. We hebben op stal een grote bak en een round pen (longeer cirkel) waar we in mogen longeren..
Ik neem hem mee naar de round pen en neem hem mee naar het midden dan ga ik gewoon longeren en dat doet ie ook heel braaf en dat geef ik dan ook aan met 'braaaff' 'goedzooo'!
Maar als ik hem vraag de andere kant op te gaan, doet ie dat ook wel maar na een paar sec. draait ie zich vliegensvlug om en sjeest ie de andere kant op! Dan zit die lijn helemaal verkeerd, ik laat hem dan uitrazen en daarna pak ik het weer op maar hij blijft dit doen ik longeer wel met een zweep en lijn maar ik ben er gewoon een beetje klaar mee, ook gaat ie dan drijgen naar je met zijn oren in zijn nek en rend ie kijhard langs je. In de bak longeren gaat al helemaal niet want dan trekt ie je gewoon mee en lig je languit in de bak!
Heeft iemand idee hoe ik mijn lieverd weer gewoon kan longeren?
Doe ik iets verkeerd?
Hij is verder met alle dingen heel braaf maar met longeren is het probleem gewoon dat trekken, drijgen en omkeren!!
Bedankt voor het lezen!
En als je het nu toch al gelezen hebt kun je dan gelijk even een reactie plaatsen??
Groetjes Femke