ik denk dat dit komt omdat ik de spagaat heb geleerd door hem jabette te laten doen... dan zet hij nu gewoon zijn hoef wat naar voor. als ik dus een echte jambette wou kwam zijn hoef 5cm van de grond en 30cm naar voor.
ik ben dus begonnen met de echte jambette op het commando voet en achter de schouder aanraken begonnen.
dit gaat al beter.
maar vroeger hof hij gewoon zijn been op en nu slaat hij hem ineens met alle kracht naar voor en omhoog, precies een uithaal... en dan schopt hij zijn voet (hoef) neer in de bodem, in de longeerpiste is dat een laagje schors op aarde, het heeft veel geregend de laatste tijd dus hij groef eigenlijk een goed gat.
ik sta wel naast hem dus het is niet dat hij mij wil slaan !!!
weet iemand hoe ik hem weer een mooie jambette kan leren? ik wil ook beginnen met spaanse pas dus dan mag het toch al weer vlotter gaan
ook is hij heel opdringerig, bij VD draait hij zich steeds om als ik naast hem sta omdat hij denkt dat hij dan worteltjes krijgt, als hij zich zo omdraait heeft hij ook al zijn mond open klaar om alles op te eten wat hij lust, hij is dus opdringerig, ik heb hem al een paar keer een tik op zijn neus gegeven maar daarna was hij precies echt bang en snapte hij niet wat hij fout deed, ook heb ik hem al gewoon een stuk schors gegeven, zo van: als je bedelt mag je dit is proeven... maar hij bleef het doen
ook als hij dan zijn oefening goed doet en ik hem een beloning geef is hij heel wild om het te pakken en neemt hij het niet voorzichtig van mijn hand maar eet hij bijna heel mijn hand op !!!

ik heb ook gemerkt dat dit vooral is als ik bezig ben met jambette en hem in spagaat zetten, bij het buigen is dit minder
hoe maak ik hem weer rustig en voorzichtig ?
hij is ook niet echt stout of onhandelbaar en hij legt ook zijn oren niet plat, ik denk dat hij gewoon heel gesteld is op dat worteltje... oja het is een haflinger