VD en nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kasiderambo

VD en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:38

Hoi, hoi.

Ik doe al een hele eind vd met m'n shetje Rambo, maar de laatste rijd heeft hij daar blijkbaar geen zin meer in.. het is geen springer, loopt niet aan de longe enz, dus eigenlijk kan hij heel weinig, ik wil hem zeker ook niet achteruit steken tegenover m'n andere shet, waar is wel redelijk wat mee kan doen.. en waar rambo geen zin in heeft zal hij ook niet gaan doen.. ik wil graag dat hij plezier heeft in zijn werk.

Opbouwend commentaar graag, hou het commentaar gepast, tips zijn altijd welkom! *D

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:43

misschien kun je met hem gaan mennen, lange lijnen of gewoon gaan wandelen?

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:54

b_o_k_t schreef:
misschien kun je met hem gaan mennen, lange lijnen of gewoon gaan wandelen?

wandelen is een oplossing, maar het lijkt dan alsof ik hem niet moeten hebben of zo .. omdat ik met m'n andere shet veelzijdige dingen kan doen en met Rambo niet .. in vd heeft hij ook plots geen zin meer. ;s

jentelovekim

Re: VD en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:10

longeren, mennen, lange lijnen, grondwerk, een klein verzorgertje zoeken om te rijden?

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:32

Misschien is spelen ook wat? Lekker achter je aan rennen, of zelf laten rennen. Vind mijn shetje helemaal geweldig..

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:17

Afwisselen in het VD wil ook nog wel eens werken.
Ik weet niet hoe je traint? VD is namelijk niet gemaakt om een vol uur door te gaan zonder tussendoor pauze te houden of gewoon wat eerder te stoppen. Élk paard zou dan zoiets hebben van 'houdoe'

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:22

Ik zou beginnen met de basis. Loswerk en dan Grondwerk. Daarna kan je dan uitbreiden naar Dubbele langelijnen, Clickertraining en VD. Dat kan je dan uiteraard afwisselen.

Zijn heel veel dingen te bedenken om te doen, maar je moet het wel goed aanleren.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:25

Ik weet niet hoe de situatie precies ligt.
Maar uit ervaring heb ik wel gemerkt dat het vooral helpt als je regelmatig eens buiten het terrein komt. Misschien vindt Je pony de dingen helemaal niet vervelend,maar is de omgeving te eentonig. Het kan zzijn dat ik er naast zit hoor,maar dit zijn dingen waar ik vaker tegenaan liep,dus vind het wel de moeite waard om het even te noemen. Het kan best zijn dat alle oefeningen vloeiend gaan als je ze eens in het bos vraagt.

Verder is afwisseling in ieder geval belangrijk. Je hoeft niet te kiezen tussen mennen,longeren of vd. Maar wissel het gewoon af met regelmatig een dagje pauze.

hoe oud is je pony?