Yellow trainen + CAPRIOLE

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iloveyellow

Yellow trainen + CAPRIOLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 17:33

hallootjes! :)

Ik had van een poosje geleden nog een filmpje die ik helemaal was vergeten! Heb gauw wat in mekaar geprutst!

Ik heb wat grondwerk gedaan en wat verdere kleine dingen! Ik liet haar steigeren en tiktje haar achtbeen aan! Doen gaf ze een schopje naar achter. Ik had het idee dat ze er zelf best van schrok dat ze het deed! :') Ik had het zelf ook niet verwacht! Ik weet nog niet zeker of ik met de capriole verder ga omdat, het ook erg gevaarlijk kan zijn en ik niet wil dat ze het steigeren en capriole door mekaar gaat halen! Het was puur een probeersel!
Yellow was die dag heel erg druk dus vergeef me dat alles een beetje gehaast is/lijkt!

Laat je een reactie achter?! :D

jarytj

Re: Yellow trainen + CAPRIOLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:30

Gaaaf! *D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:49

Behalve dat yellow nog totaal niet in balans loopt is dit verre van een goed uitgevormde capriool. Slecht begin, niet mee beginnen. Doet er meer kwaad mee dan goed! Ga eerst maar je pony rechtrichten voordat je zulke dingen gaat uitproberen gezien het feit dat het een uiterst zware verzamdelde oefening id en geen kunstje wat veel mensen denken.. Mijn mening, zie maar of je er iets mee doet..

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:57

Had je het niet koud? :=
Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden, ben nooit z'n fan van het aanleren van gevaarlijke kunstjes.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 07:37

@ZusJacobs Dankjewell! Zoals ik als zei was dit puur een probeersel! ;) Ik had zelf ook nooooit gedacht dat ze het zou doen! Ik denk ook niet dat ik het verder ga doen! :D Ik denk ook niet dat de eerste 'verschijnselen' van een capriole zo perfect zullen zijn en alle pony's wel een beetje raar gaan springen!

@pentax Viel wel mee hoor ;)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 07:49

Ik vind wel dat je zelf ook een erg mooie galop hebt :)

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:52

Wat een leuk en stoer filmpje!
hoe heb je het steigeren aangeleerd? :)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:02

ik ben zelf niet zo van dit hele gedoe met paarden en weet er ook niks vanaf.
Maar is het normaal dat je pony steeds met alles de oren zo plat achterover heeft?
Mijn paard heeft met rijden ook de oren iets naar achter gericht maar hij is aan het opletten en gericht aan het werk.
Ik, als leek in vrijheidsdressuur etc, zie hier alleen een boze pony ????

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:09

Dat viel mij ook op ja, of komt dat misschien doordat ze vandaag wat drukker was?

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 13:24

hahah jaa mijn galop is het allerbest! ;)

Yellow oogt sws altijd chagerijnig ik weet niet hoe dat komt maar, altijd kijkt ze wel een beetje boos! Met rijden en VD'en en zelf bij buitenritten! Behalve als ze iets bijzonders ziet! Het gaat de laatste steeds beter en veel minder chagerijnig! Dit filmpje is ook al wel een poosje terug en we hebben in die dtussentijd veel afwisseling gedaan en het gaat steeds beter!:D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:01

Leuk filmpje hoor!

Dat oren in de nek kan ook een teken zijn van concentratie, zie je vaak bij paarden die bv moeten steigeren

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 20:45

@xtammyy Yellow heeft haar oren idd altijd zo, en als ze het bijv niet leuk zou vinden, negeert ze me gewoon wand dat kan ze soms heel erg goed :')
Ze heeft haar oren ook niet helemaal plat in de nek ze staan gewoon naar achter! :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:59

Inderdaad, ik kan zo 100 foto's zoeken waar [***], Molly of Lady dat hebben. Maarja je ziet zelf toch het beste of een paard het leuk vind ja of nee.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 07:33

Ik vind het weer érg leuk hoe je met Yellow aan de slag bent :)

Ik zou als ik jou was eerst andere voorbereidende oefeningen doen voordat je aan het capriool begint, dit is eigenlijk meer een soort bok, en gaat er niet door goed komen. Stuur anders Eveline ( Nista_EH @ bokt) een PB, die weet hier alles van! :) Bij de spaanse paarden zijn ze hier ook ruim 10 jaar mee bezig voordat ze een echte capriole kunnen. Het capriool is een steiger, achterbenen uitslaan, dan komt ie éérst neer op zn achterbenen, en daarna weer op de voorbenen. Een écht capriool moet je iets anders aanpakken! :) (zie dit als tip he! :P)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:28

Ik vind het eigenlijk een beetje "stoeferig" om iets wat een paard per ongeluk even doet (en wat eigenlijk stout gedrag is, want je had het niet gevraagd) meteen de naam van de moeilijkste hogeschoolsprong te geven. Was ik heel het filmpje aan het wachten op de (hoofdletters CAPRIOLE) was het enkel een eenvoudig hupsje, iets wat paarden vast 100 keer per dag doen.
Als mijn paard twee dribbelpasjes zet uit nervositeit, is dat ook niet meteen een passage.
Bescheidenheid siert!! ;)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:37

Wat gaaf dat je haar kunt laten liggen en er gewoon op kan zitten en zelfs staan :D
de 'capriole' is al genoeg over gezegd ;)
veel plezier en succes verder met je paardje :D

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:21

@Gini- Dit was zeker niet uit nervositeit! ;) Ze doet dit nooit! Ik tikte ook bewust haar achterbeen aan! Als ik gewoon haar achterbeen aantik dan doet ze hem ook naar achter, dus was gewoon beetje benieuwd hoe ze hierop zou reageren! Ik wil de capriole ook niet verder doen! En ik deed CAPRIOLE, omdat ik gewoon erg blij was ;) Het was zeker niet perongeluk! Ik tikte toch expres haar been aan! :D

Maar verder bedankt hoor en verder iedereen!

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:26

<3 :j Weer zo'n mooi filmpje van dat mooie paardje!

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:44

Leuk filmpje & mooi duo!