Hoe leer ik mijn pony liggen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LianneNicky

Hoe leer ik mijn pony liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 19:12

Mijn pony beheerst de spagaat en compliment (en alles daarvoor natuurlijk) al wel, maar bij het liggen lopen we vast!
Als ze in de wei ligt of rolt, staat ze gelijk weer op als ik kom dus dat heeft niet zo veel nut hihi :P

iemand nog tips?
dankje!

RomySjaan

Re: Hoe leer ik mijn pony liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:46

Toch gewoon belonen als ze ligt. Als ze ligt duidelijk prijzen en het beloningssignaal geven. Zorg dat ze goed weet dat het goed is wat ze doet. Na veel keren zal ze vanzelf blijven liggen.
Ik ben hier zelf ook al mee bezig. Bij mij blijft mijn pony al liggen als ik haar beloon :+.

Succes!
Groetjes Romy :D

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:18

Kijk anders ook eens even op www.thenaturalway.tk en dan onder het kopje 'vrijheidsdressuur; de kunstjes' even bekijken. Dan zie je ook onze uitleg van het liggen! ;)

LianneNicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 21:10

RomySjaan schreef:
Toch gewoon belonen als ze ligt. Als ze ligt duidelijk prijzen en het beloningssignaal geven. Zorg dat ze goed weet dat het goed is wat ze doet. Na veel keren zal ze vanzelf blijven liggen.
Ik ben hier zelf ook al mee bezig. Bij mij blijft mijn pony al liggen als ik haar beloon :+.

Succes!
Groetjes Romy :D

maar als ik bij haar wil komen, staat ze alweer op ;)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:13

Misschien kan je een stukje van de bak of wei afzetten?
Loop heel rustig naar haar toe. Steek bijvoorbeeld ook alvast je hand uit met iets lekkers.

En verder gewoon heel veel geduld hebben. Dit is deels een vertrouwen kwestie. Je moet haar even de tijd geven om te snappen dat je haar alleen wat lekkers wilt geven ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:13

kun je haar niet leren met een klikker?
dus als je klikt krijgt ze een beloning. dus ligt ze klik je, en dan zal ze wel opstaan en beloon je haar.
dan hoef je ook niet naar haar toe te lopen

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:12

Dat is bij mijn pony ook . Je pony moet gewoon echt op je vertrouwen. Mijn pony doet het ook niet . Een keer kon ik er wel bij want toen kruipte ik in de zomer naar haar toe en ik gaf haar heel veel brokjes en zo.
Ik ga het van de zomer weer proberen met nat spuiten . Je pony moet gewoon vertrouwen in je .

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:46

Yellow ging eerst ook vaak omhoog, je moet gewoon steeds dichtbiij proberen te komen! Als je haar in de zomer nat gaat spuiten en even een stukje bak afzet zodat ze niet naar de andere kant van de bak kan stormen rollen en gauw opstaan voordat jij er bent is prima! :j Ook helpt praten wel goed!
Aan deze 2 sites heb je misschien wel wat?
http://www.nistaVD.tk & http://www.everyoneweb.com/NALANTA

Char96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:34

Ñiet pas belonen als ze ligt, maar ook als ze richting het liggen gaat zeg maar! Of als ze het compliment geeft, het andere been pakken, als ze daar iets mee doet (extra druk erop zetten bijvoorbeeld) wat in de richting van liggen gaat, ook belonen. Steeds iets meer vragen, tot het lukt! Werkte bij mij ook! (deze tip heb ik van iemand anders trouwens ;) )

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:03

iloveyellow schreef:
Yellow ging eerst ook vaak omhoog, je moet gewoon steeds dichtbiij proberen te komen! Als je haar in de zomer nat gaat spuiten en even een stukje bak afzet zodat ze niet naar de andere kant van de bak kan stormen rollen en gauw opstaan voordat jij er bent is prima! :j Ook helpt praten wel goed!
Aan deze 2 sites heb je misschien wel wat?
http://www.nistaVD.tk & http://www.everyoneweb.com/NALANTA

Zo ben ik in de zomer ook begonnen inderdaad :j ging best goed! Pony had opgegeven moment door dat er íets met dat rollen was, want daarna volgde er ineens een lading wortels :)* Dus die ging om de haverklap liggen rollen en dan zo kijken, van HE nou komt er toch iets :D Moet zeggen dat de stap daarna, het blijven liggen, wel lastiger was. Maar heb het ook nooit heel veel verder uitgebreid met haar. Maar ik denk wanneer je dat rustig steeds een beetje opbouwt en een tweede beloning geeft wanneer ze iets langer blijven liggen ze dat ook snel genoeg doorhebben :j

LianneNicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 17:46

ik kan nu wel heel dichtbij komen! (:
maar als ik dan bij haar ben, staat ze gelijk weer op, maar ik zou eens proberen met veel brokjes meenemen, blijft ze vast wel liggen! hihi (':

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:24

Haha zou ik dan ook wel doen! XD