Olivier voor het eerst aan de pessoa!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Olivier voor het eerst aan de pessoa!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 17:44

Afbeelding

Hoi allemaal, Ik heb Ol bijna 3 jaar en bij mij is hij nog nooit aan de pessoa geweest.
Vriendin van me heeft er laatst een aangeschaft voor haar paard en het resultaat was zo wonderbaarlijk dat ik hem ook maar eens op Ol heb geprobeerd. :D

paspoortje:

:list:
* Olivier J'Us Maybé - Olle
* Ruin
* 1.65 m.
* 15 jaar :)

Ik weet nu iig dat Olivier bij zijn oude eigenaren wél aan de pessoa is geweest want hij deed het super en vond het ook helemaal niet raar! We hebben hem nog niet te strak gedaan en gewoon weer even laten wennen. Toch wat foto'tjes geschoten!
Tips mogen, kijk en geniet van m'n ollewops!

Afbeelding
Olivier!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Galop, komt er iets tegen in....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hertje. :D

Afbeelding

Afbeelding
En aan het eind nog even opgezadeld en wat dressuur werk. Daarna even het water in gegaan!

Afbeelding
Met dé Moos :D

Groetjes! :)

Anoniem

Re: Olivier voor het eerst aan de pessoa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:10

Leuk :) hoe je hem afgesteld hebt is goed, maar de katrolletjes kun je beter aan het bit doen, dat rolt beter. Door het rondlopen van de teugel gaat het paard erop nageven, en als je de katrolletjes aan het bit doet, loopt hij fijner rond.

Verder raad ik je aan om pas als hij in stap en draf echt lekker loopt, te gaan galopperen, omdat hij er anders tegenin komt, en dat wil je niet. Je kunt er idd een heel mooie bespiering mee ontwikkelen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 00:16

Bedankt voor je tips. :)
Pessoa is niet van mij zoals ik vertelde dus kan er weinig aan veranderen. Of kan dit gewoon zonder het hele ding te verbouwen?
Bedankt voor je tip over galopperen! Vind hij onder het zadel ook moeilijk omdat we ooit op de renbaan hebben gestaan en dat zijn we nu erg aan het trainen. Hij had een hele rustige, nette arbeidsgalop maar op sommige momenten komt hij er dan tegen in. of hij gaat heel snel en vliegt er vandoor en loopt echt weg voorzich zelf of hij nijgt terug te vallen in draf. Maar dat ging vandaag juist heel goed. :j

Bedankt!

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:45

Geen ervaring met pessoa, maar wát een leuk dier zeg! Veel uitstraling! :j
Onwijs leuk dekje, het ziet er goed uit! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:18

Giolli schreef:
Bedankt voor je tips. :)
Pessoa is niet van mij zoals ik vertelde dus kan er weinig aan veranderen. Of kan dit gewoon zonder het hele ding te verbouwen?
Bedankt voor je tip over galopperen! Vind hij onder het zadel ook moeilijk omdat we ooit op de renbaan hebben gestaan en dat zijn we nu erg aan het trainen. Hij had een hele rustige, nette arbeidsgalop maar op sommige momenten komt hij er dan tegen in. of hij gaat heel snel en vliegt er vandoor en loopt echt weg voorzich zelf of hij nijgt terug te vallen in draf. Maar dat ging vandaag juist heel goed. :j

Bedankt!

Ja, dat is niet zo moeilijk om te doen :) en je krijgt er een veel beter effect van.

Hij glijdt dan veel soepeler, waardoor je minder het effect hebt van een bijzet, maar de teugel ook echt nageeft. Hoe het kan weet ik niet, maar 't is een briljant systeem.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 12:17

Harstikke bedankt voor de reactie's!