TTouch en TTeam, wie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

TTouch en TTeam, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 11:11

Ik weet niet of het hier goed staat

Sinds een tijdje ben ik me een beetje aan het verdiepen in de TTeam en TTouch. Heel interessant en mijn paardje vind het ook heel erg fijn! Nou is wetenschappelijk bewezen dat deze methode werkt.

Ik vroeg me af wie er nog meer aan de methode van Linda Tellington Jones doen en misschien kunnen we tips en ervaringen uitwisselen?

Groetjes,
Maartje

Anoniem

Re: TTouch en TTeam, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 01:17

MD => VNA

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 01:22

Zit even bij de actieve onderwerpen te kijken en kom zomaar dit topic tegen... grappig, wil me in TTouch gaan verdiepen *goede voornemens* omdat 't me wel wat lijkt voor mijn paard. En dan woon je ook nog eens in dezelfde plaats als ik :P

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 10:18

Haha grappig! Ja het is zeker wat, mits je het goed uitvoert. 2 meisjes bij mij op stal studeren natuurgeneeskunde bij silverlinde en leren dit dus op school. Voor hun praktijk hadden ze wat proefkonijnen nodig dus die zijn met hem met TTouch en nog wat andere dingetjes aan de gang gegaan. Erg leuk om te zien hoe hij daar op reageert! Waar staat jou paardje dan?

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:28

Ik heb het boek, gelezen en afgelopen jaar weer weg gelegd omdat ik Cos nog niet zo lang had. Ik wil het wel weer oppakken in 2012. Ik denk zelf dat vooral veel "problemen" zoals happen, singelnijd etc. goed opgelost zouden kunnen worden met de methode van Ttouch. :j

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:58

Ik doe er best veel mee.
Paard krijgt regelmatig TTouches en met grondwerk en rijden pak ik regelmatig dingen mee uit de TTeam methode, zoals bv. een bodywrap bij longeren. Bij TTeam vind ik de positieve houding en benadering van problemen erg prettig. Voor mij sluit veel goed aan op mijn eigen ideeen en manieren, waardoor ik er regelmatig erg leuke en/of interessante dingen uit kan halen.

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:14

ik weet hier niet zo veel over maar ben wel heel benieuwd dus ik lees mee jaa?
en is er mischien een goed boek over of eeen goede site?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:18

Hippe_Hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:22

Grappig, ik heb het boek "Gedrag en training van paarden" op mijn verjaardag gekregen. Ik doe er weinig mee, ergens is het me net iets te 'wazig'. De oefeningen zijn ook best lastig voor mij, omdat je er vaak twee personen voor nodig hebt.

Ik vraag me dus af of het iets voor mij is. Vandaar dat ik ook heel nieuwsgierig ben naar jullie ervaringen. Wat voor reacties krijgen jullie precies?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:52

Ik heb hier een paar lessen in gehad met mijn verzorgpaard en mijn eigen pony en ik vond het echt super. Ten eerste omdat je veel meer bewust wordt van het lichaam van je paard en het daarbij erg ontspannend en ondersteunend kan zijn voor het paard. Mijn pony loopt sinds zijn castratie jaren geleden wat atactisch en dat speelt de laatste weken weer heel erg op. Tteam zorgt ervoor dat hij weer bewust wordt van z'n achterhand, die kan hij namelijk wel eens vergeten (bijv. als hij ergens doorheen moet lopen). Ik wil binnenkort weer eens een opfris lesje nemen want ik ben inmiddels weer veel technieken vergeten.

P.s mocht iemand het boek willen verkopen hou ik me aanbevolen!

MyHorseLive

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:33

Ik probeer het soms ook bij de pony's op onze manege ,maar ik doe het volgens mij niet goed want ze reageren er niet ontspannen op. Kunnen jullie me helpen?..

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:42

Hoi, ik wilde een hele tijd geleden ook beginnen met TTouch (twee jaar? en komt voornamelijk door de heartland serie :+ )

Maar ik kon toen geen goede info vinden over hoe het moest, heb je daar misschien een goede site voor, voor mij?
Of anders tips? Ik zou het graag willen leren :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:44

Ik doe ook vaak aan TTouch, het is zowel voor mij als mijn paard erg rustgevend en ook nog eens fijn om mijn paard lekker los te houden!

Vampirequeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:50

Ik vind TTouch erg interessant en ik ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen. Hoe doe je het, wanneer doe je het en hoe reageert je paard hier op? Verbetert het volgens jou ook de band met je paard?

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:49

Mijn verzorgpaardje reageert er geweldig op.
Hij komt helemaal tot rust en tijdens het rijden is hij zo licht al een veertje.
En staart massages helpen ook.

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:48

Hoe doe je Ttouch?

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:50

Weet je dat echt niet?

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:56

Met de klok mee met 3 vinger cirkels draaien (let op: je moet de huid over de spieren 'wrijven') en na 1 1/4 rondje schuif je op naar rechts .. Klopt dat ? :?

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:43

Jaa!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:01

Maar dat is alleen maar de basis TTouch :P
Je kunt er ook eens een cursus in volgen en dan het boek komen, heel leuk en ook nog eens heel erg leerzaam :j

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:00

Milan_lover schreef:
Maar dat is alleen maar de basis TTouch :P
Je kunt er ook eens een cursus in volgen en dan het boek komen, heel leuk en ook nog eens heel erg leerzaam :j

Jaa klopt.. :P
Maar ik denk niet dat ik daar oud genoeg voor ben .. :(
Al zou het me wel heel leuk lijken !! :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:03

gebruik het voor de paarden en voor mn eigen spierpijn.

welke methodes passen jullie veel toe?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:49

Waarom zou je daarvoor ouder moeten zijn?
Hier op Equixantos krijg je de TTouches ook al op ponykamp, en kun je ook een gerichte cursus TTouch krijgen hoor :j

Horse4life10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:57

falionrule schreef:
Hoi, ik wilde een hele tijd geleden ook beginnen met TTouch (twee jaar? en komt voornamelijk door de heartland serie :+ )

Maar ik kon toen geen goede info vinden over hoe het moest, heb je daar misschien een goede site voor, voor mij?
Of anders tips? Ik zou het graag willen leren :)

haha heartland dat was voor mij ook de aanleiding om er mee te begingen en iformatie te zoeken. :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:41

gebruikten ze ook niet altijd de join-up in die boekjes
:')