Mijn pony snapt niets van longeren...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LientjeLove

Mijn pony snapt niets van longeren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:26

Hallo :) ,,

Ik heb een pony van 21 gekregen maar weet niet wat er vooraf mee is gebeurt.
Mijn pony snapt niet wat longeren is. Tenminste dat denk ik... Ze wil niet van me af, de zweep boeid haar niet..
Ze kijkt je aan en komt lief bij je staan. Veel mensen hebben een poging gedaan maar het lukt niet.
Ook als je haar in de bak laat en met een longeerzweep naar haar achter hand gaat reageert ze niet. Zelfs niet als je haar raakt.
Maar als ik op haar rijd en iemand komt met een longeerzweep achter me aan gaat, stopt ze en draaid ze met haar hoofd naar die persoon toe en kijk die gene echt aan van .. kom maar op!
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen ?

Thx. :)

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:31

Mijn pony kon ik vroeger ook niet longeren. Het was niet precies zoals die van jou, maar ze stond wel voor me van , hé wat ga je doen hé! :p Heb grondwerklessen gehad en na een kwartiertje kon ze het. Zorg gewoon dat je pony ver genoeg van je staat, niet té ver. En dreig toch maar met de zweep naar zijn schouder. Doet hij niets nog dreigen, daarna een tik geven. Op de schouder zeker. En niet opgeven zou ik zeggen. Als je pony 1 stap maakt naar de kant waar jij wilt kan je hem mss al eens laten terugkomen, gewoon als beloning?

LientjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 21:34

Bedank voor de tip :) Ga het proberen !

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:35

mensen die geen ervaring hebben met echt goed longeren maken vaak de fout om met hun lichaamstaal iets anders aan te geven dan dat ze proberen te laten doen. 9 van de 10x zit de fout dus bij jezelf! zie het zoooo vaak gebeuren jonge kinderen die denken "even "te gaan longeren. zorg dat iemand met verstand ervan ( en dan bedoel ik ECHT verstand) je een paar x helpt.

SimoneUnique

Re: Mijn pony snapt niets van longeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:39

Ik zelf heb nu een nieuwe verzorgpony, die eerst niks van longeren snapte.
Ik heb les gekregen, van iemand die veel grondwerk doet enzo, als iemand je helpt, is het veel makkelijker om te leren en begrijpen voor je pony.
Ik zou t echt gaan proberen met een deskundige als ik jou was ;)

LientjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 19:19

Bedankt voor de tips :D

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:24

Het is idd goed om te kijken of je pony het niet snapt of dat je zelf ook nog niet zo heel ervaren bent want in dat geval wordt het lastig om een pony te leren longeren. Maar wat hier boven al gezegt is grondwerken is een goede basis om mee te beginnen.

roozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:23

Ik zou eerst denken aan grondwerk ofzo? zoals freestylen? dus vooral je lichaamstaal.