Longeer probleem..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kasiderambo

Longeer probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 21:17

Hallo,

Ik heb een geweldig lieve verzorgshetje, en om hem eens flink wat beweging te geven, ga ik wandelen en longeer hem maar als ik hem aan de longe neem, bokt hij naar me toe en heeft zoveel macht dat hij me gewoon mee sleurt ..
Iemand tips? _/-\o_

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:22

Kent de pony het longeren wel? Zo niet, dan moet hem dit eerst aangeleerd worden en het liefste door iemand met verstand van zaken.

Kent hij het longeren al wel? Probeer dan een stukje (Cirkel) afzetten dat groot genoeg is om te longeren; dan is het onmogelijk voor hem om je mee te sleuren.

Ik weet niet of je wel eens met iemand meegekeken hebt die echt verstand heeft van longeren? Er komt meer bij kijken dan je denkt! Misschien is het fijn om eens wat hulp te vragen aan een dergelijke persoon.

lisaislisa

Re: Longeer probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:38

Als hij bokt kun je misschien de longeerzweep pakken, niet om te slaan.
Maar om die bij zijn kont te houden, in geval van schoppen.

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 21:40

mairead schreef:
Kent de pony het longeren wel? Zo niet, dan moet hem dit eerst aangeleerd worden en het liefste door iemand met verstand van zaken.

Kent hij het longeren al wel? Probeer dan een stukje (Cirkel) afzetten dat groot genoeg is om te longeren; dan is het onmogelijk voor hem om je mee te sleuren.

Ik weet niet of je wel eens met iemand meegekeken hebt die echt verstand heeft van longeren? Er komt meer bij kijken dan je denkt! Misschien is het fijn om eens wat hulp te vragen aan een dergelijke persoon.

- Hij kent het longeren wél en sommige dagen doet hij echt wel zijn best, ik kan niks afzetten helaas '

kelly97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:01

Ik heb ook een pony in de buurt die ik regelmatig gelongeerd heb,
Bij die mensen thuis hebben ze een kleine ronde bak, precies groot genoeg om te longeren,
maar omdat je niks af kan zetten, kun je net zoals hierboven gezegt is de longeerzweep achter hem houden zodat hij door blijft lopen.
En gewoon eerst rustig laten wennen met rondjes lopen en dan telkens rustig een stapje verder, en goed belonen,

Heel veel succes ermee. :)

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:11

Een paard wat naar je slaat is sowieso al nooit goed, zou eerst eens aan een lokale expert vragen hoe je jullie relatie kan verbeteren.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:52

GVL - ITP ----> GVL

kirach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:39

Ik denk dat dit protest is, de pony heeft er gewoon geen zin in. Kan je je niet laten helpen door iemand anders? Jij kan dan longeren en de andere persoon kan naast de pony lopen zodat hij niet naar je toe kan komen.

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 16:42

kirach schreef:
Ik denk dat dit protest is, de pony heeft er gewoon geen zin in. Kan je je niet laten helpen door iemand anders? Jij kan dan longeren en de andere persoon kan naast de pony lopen zodat hij niet naar je toe kan komen.

Ondertussen is het probleem opgelost! :D
Nu nog even het ander probleem met de shet proberen oplossen, die kent het longeren niet en zal al zeker nie t gaan draven! 8)7

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:29

Fijn dat het is opgelost! :D

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:03

Hebben jullie een roundpen in de buurt, longeer hem dan daar in!