Ik heb een geweldig lieve verzorgshetje, en om hem eens flink wat beweging te geven, ga ik wandelen en longeer hem maar als ik hem aan de longe neem, bokt hij naar me toe en heeft zoveel macht dat hij me gewoon mee sleurt ..
Iemand tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mairead schreef:Kent de pony het longeren wel? Zo niet, dan moet hem dit eerst aangeleerd worden en het liefste door iemand met verstand van zaken.
Kent hij het longeren al wel? Probeer dan een stukje (Cirkel) afzetten dat groot genoeg is om te longeren; dan is het onmogelijk voor hem om je mee te sleuren.
Ik weet niet of je wel eens met iemand meegekeken hebt die echt verstand heeft van longeren? Er komt meer bij kijken dan je denkt! Misschien is het fijn om eens wat hulp te vragen aan een dergelijke persoon.
kirach schreef:Ik denk dat dit protest is, de pony heeft er gewoon geen zin in. Kan je je niet laten helpen door iemand anders? Jij kan dan longeren en de andere persoon kan naast de pony lopen zodat hij niet naar je toe kan komen.