spaanse pas en de jambette ohz

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

spaanse pas en de jambette ohz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 09:37

hallo!

ik ben al een tijdje bezig met vrijheidsdressuur en mijn pony kan nu onder andere de jambette.
Als ik ernaast sta 'pas' zeg en naar haar been wijs dan doet ze de jambette. Als ik onder het zadel pas zeg en haar been aantik met mijn zweep, snapt ze niet wat de bedoeling is en tilt ze alleen haar voetje op maar doet hem niet naar voren. Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren ohz?

ook ben ik begonnen met de spaanse pas, door tijdens het lopen haar been aan te tikken en pas te zeggen. Het probleem is alleen dat ze dan stil gaat staan en dan een jambette geeft, hoe kan ik zorgen dat ze blijft lopen?

alvast bedankt!
groetjes chantal

NikkivanOlst

Re: spaanse pas en de jambette ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:57

je moet ook eerst de jambette op zweep commando geven voor je hem gelijk zo onder het zadel vraagt. EN miss iets duidelijker doorvragen? En anders even iemand anders laten aantikken, wil ook nog wel eens werken ;)

Voor de spaanse pas moet je gewoon even doorzetten, dus toch dat ene stapje door naar voren vragen, al stapt ze NA de jambette pas naar voren, dat is al goed want ze maakt de verwachte voorwaartse beweging namelijk :)

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 10:01

dank je wel!
hoe bedoel je precies dat ik de jambette op zweepcommando moet zetten?
ze doet hem als ik haar been aantik met de zweep en pas zeg, en als ik haar been aanwijs en stap zeg. Alleen onder het zadel lukt dat niet, iemand het laten doen als ik erop zit is ook nog een idee :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:03

wijzen moet je gewoon lekker weg laten, ik dacht dat ze de jambette alleen deed met wijzen, dus als je dat eerst op zweepcommando zou zetten kom je al een stuk verder :)

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 15:25

dank je wel :)
ze kent hem wel op zweepcommando, maar ik ga nu proberen om er op te zitten en dat dan iemand anders haar de jambette laat doen.