Ja die kaptoom van bij Marijke is super goede kwaliteit. Ik heb de mijne van een duitse site pferdesport... ofzoiets. Daar koste die incl verzending 65 euro, maar kwalitatief is ie niet zo goed. Zo is de neusriem aan de rest vastgenaaid met een stukje stof en dus niet leer op leer genaaid. Vond ik wel jammer want 1 stukje stof is al helemaal los na 2 of 3 maanden gebruiken.
TS let ook wel op, alvorens je aan de verzameling kan beginnen moet je paard eens kunnen loslaten in de rug en lengtebuiging kunnen geven. In stand is dit makkelijk, maar ik voel aan mijn paard bij het aanstappen dat dat toch al een hele oefening is. Daarnaast moet hij goed ondertreden. Dan komen nog eens de schouderbinnenwaarts en de travers en dan komt pas de piaffe
Ik reed met mijn paard M1, maar door totale scheefheid waar mijn trainer toendertijd niets van heeft gezegd, zijn wij een heel aantal passen moeten terugzetten. Ik voel na 3 maand 3 keer per week oefenen dat mijn paard de LVO goed onder de knie heeft.
Op de site van Marijke de Jong kun je ook instructeurs van haar contacteren voor les.