[AR] Tuigenmakerij Oonk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Tuigenmakerij Oonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 17:34

Wie oh wie heeft er ervaringen (goede/minder goede) met Tuigenmakerij Oonk uit Ruurlo?
Graag jullie reacties, alvast bedankt!

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:00

Ze hebben voor mij verschillende (leren) onderdelen van het harnachement heel netjes gerepareerd, hetzelfde geldt voor dekens. Ze maken ook zelf tuigen, teugels, enz. Erg mooi en degelijk. Goede ervaringen dus.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 22:31

Da's een fijne reactie! Weet iemand ook of ze aan huis komen om tuigen te passen?

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:39

Ja hoor, volgens mij wel. Ik hoop dat Wim binnenkort ook even bij mij kan langskomen om zadel te passen op jonge paard. Ik zou hem gewoon even bellen.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:16

Ik ging er ooit heen met een goedkoop beginnerstuigje, voor wat aanpassingen. Hij keek er eens naar en haalde echt zijn neus ervoor op. Hij zei letterlijk: "Toen je een tuigje zocht wist je me niet te vinden. En nu er iets aan veranderd moet worden kom je hier. Dit is goedkope rommel, hier ga ik niet aan beginnen." En toen kon ik weer vertrekken, zonder mijn gewenste aanpassingen.

Een jaar later kocht ik een beter/duurder tuig... maar niet bij meneer Oonk. Daar ga ik nooit meer heen.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:28

MarjaR schreef:
Ik ging er ooit heen met een goedkoop beginnerstuigje, voor wat aanpassingen. Hij keek er eens naar en haalde echt zijn neus ervoor op. Hij zei letterlijk: "Toen je een tuigje zocht wist je me niet te vinden. En nu er iets aan veranderd moet worden kom je hier. Dit is goedkope rommel, hier ga ik niet aan beginnen." En toen kon ik weer vertrekken, zonder mijn gewenste aanpassingen.

Een jaar later kocht ik een beter/duurder tuig... maar niet bij meneer Oonk. Daar ga ik nooit meer heen.
Ik denk dat meneer Oonk groot gelijk heeft/had!
Mensen willen voor een duppie op de eerste rang zitten en bestellen een confectiemaat prut-tuigje dat toch weer niet blijkt te passen. Her- en verstellen van een tuig kost best veel tijd wat iemand die een tuig koopt voor een paar cent er niet voor over heeft. Deze wenst wel gebruik te maken van de service en garantie van de vakman.

Ik ben al jaren klant. Hij is zorgvuldig, luisterd naar je wensen, verleent een goede service (ook aan huis passen) en haalt echt het vel niet over je neus.
Zeer tevreden dus...

fjordnina

Re: Tuigenmakerij Oonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:32

Ik ben destijds zelf netjes geholpen met het vervangen van singelstoten. Een vriendin van me die volop ment (ook betaalde huifkar tochten e.d.) gaat daar erg graag heen omdat hij vakwerk levert voor een redelijke prijs.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 22:53

Kijk, ineens veel reacties! Fijn om te lezen dat de meesten onder ons erg tevreden zijn over ze!

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:56

BlackDevils schreef:
Ik denk dat meneer Oonk groot gelijk heeft/had!
Mensen willen voor een duppie op de eerste rang zitten en bestellen een confectiemaat prut-tuigje dat toch weer niet blijkt te passen. Her- en verstellen van een tuig kost best veel tijd wat iemand die een tuig koopt voor een paar cent er niet voor over heeft. Deze wenst wel gebruik te maken van de service en garantie van de vakman.

Ik had hem niet gevraagd het gratis of voor weinig te doen. En hij heeft op deze manier een potentiele klant voor een beter tuig weggestuurd.
Het ging nog niet eens alleen over het feit dat hij de aanpassingen niet wilde doen, maar ook over hoe hij dat verwoordde.

Had hij gewoon een eerlijke prijs voor de benodigde aanpassingen (strengen wat inkorten) genoemd, dan was het daarna aan mij geweest om daar ja of nee op te zeggen. Zelfs als ik de prijs te hoog gevonden had in relatie tot de aanschafprijs van het tuigje, dan had ik toch tenminste het gevoel gehad dat ik serieus genomen werd. En dan had ik een jaar later dus waarschijnlijk weer bij hem op de stoep gestaan voor de aanschaf van een veel beter tuig.

Hij kon aan mijn neus niet zien of ik wel of geen geld had voor betere materialen. Ik zei al... het ging om een beginnerstuigje. Ik wist toen nog niet hoe het mennen me op langere termijn zou bevallen. En ik denk dat de keuze die ik ooit in het begin maakte -- niet meteen al te veel geld uitgeven, maar eerst maar eens kijken hoe alles bevalt -- er een is die heel veel mensen maken als ze met een nieuwe hobby starten.

Hoe het ook zij... hij heeft met zijn optreden bij die eerste kennismaking geen vrienden gemaakt. Ik ga dus niet naar hem terug... en ik maak ook geen reklame voor hem. Geef mij dan maar vele malen liever tuigenmaker Simons in Heeten.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:32

Ook hier een tevreden klant

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:20

ook ik ben positief over Wim Oonk.
Wij hebben zowel tuigen via hem, gekocht en aan huis laten passen, als met diverse tuigen daar geweest om aan te passen of te laten maken.
Altijd vriendelijk, maakt altijd de tijd voor je en prima werk!

Daarnaast heb ik hem ook voor m'n rijzadel, zelfde verhaal als hier boven!

Equardor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:30

ik ga er ook naar oonk als ik wat te repareren heb. prima gemaakt terug en je weet vooruit redelijk waar je aan toe bent qua prijs.