Mieke en Siem grondwerk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke_Cunna

Mieke en Siem grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 16:22

Hier enkele filmpjes van vandaag van mij en Siem van het grondwerk.

En deze vind ik zelf erg mooi, wij hebben geen halster meer nodig!

Heb jij dingen die ik juist zou kunnen toevoegen of dingen die ik juist zou moeten laten zijn altijd welkom!
Belangrijkste punt voor mij is ontspanning en luisteren naar wat ik aangeef ook al duurt het iets langer als ik wil zolang ze uiteindelijk maar doet wat ik vraag.

Groetjes,
Mieke

Milan_lover

Re: Mieke en Siem grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:27

Je bent al goed op weg!
Wel zou ik haar graag wat actiever zien, ze heeft nu een beetje een luilekker tempootje.. Verder sta jij vaak in haar voorkant (als je vanaf jou een rechte lijn zou trekken naar haar) je zou schuinachter haar moeten staan :) Ook mag je iets meer afstand houden, wat je in het begin van het filmpje wel al goed deed :)
Ga lekker zo door! Het ziet er fijn en ontspannen uit :)

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 16:31

Dankjewel voor je complimenten en tips, ik ben soms zo'n onzeker typje dat maakt dat jouw woorden mij echt goed doen!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:37

Tuurlijk kan er nog heel veel verbeterd worden, maar zoals je het nu doet geeft het geen negatieve wending aan het gebeuren :)
Heb je al eens een lesje of een training gehad?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:49

Ik heb alleen de eerste twee filmpjes bekeken, daarop zie ik een bijzonder braaf paard. Met name in het tweede filmpje geef je nogal tegenstrijdige signalen. Jouw centrum (zeg maar je navel) is gericht op een punt een paar meter vóór je paard. Paarden lezen dat centrum en zullen er niet zomaar doorheen lopen. Met de zweep drijf je je paard echter steeds naar dat centrum toe. Met andere woorden: je drijft je paard met je linkerarm en zweep in een richting waar je paard eigenlijk niet heen mag. Als gevolg daarvan valt je paard steeds uit draf. Ze loopt met haar oren in haar nek en met haar neus van jou af, toont irritatie en gooit haar hoofd wat omhoog als ze aandraaft. Een paar keer zie ik haar zelfs wat zwaaien met haar hoofd bij het aandraven. Desondanks blijft ze zo goed mogelijk doen wat je vraagt. Haflingers zijn bepaald geen domme dieren en zijn meestal ook geen heel erg onderdanige typjes, daarom denk ik dat je merrie toch zo haar best doet omdat ze je graag mag.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 17:03

Waauw, Maura! Dankjewel voor je moeite en energie. Heerlijk zeg om tips te krijgen waar ik energie van krijg om het mijn merrie naar haar zin te maken.
Helaas heb ik niet elke dag een extra hand mee om te filmen maar dat van dat centrum kan ik mij helemaal in vinden. Dat schudden en dr oortjes viel mij ook al op ;)
Ik heb zelf wel lessen gehad, maar ben door alle toestanden een hoop kwijtgeraakt. (opname in kliniek achter de rug) Lees nu weer en kijk vooral ook veel op youtube. Het is alleen zo moeilijk zo bewust te zijn van wat je lichaam zegt. Ben wel dankzei bepaalde therapien erop vooruit gegaan, maar het blijft oefenen, vallen en opstaan.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:28

Mag ik je een training aanraden? Daar ga je niet alleen met het werken met je paard bezig, maar ook met jezelf, je paard is immers je spiegel...
Je kunt hele leuke trainingen krijgen op Equixantos namelijk, heeft voor mij en mijn paard al heel veel gedaan en voor vele andere mensen ook!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 17:41

Ik ga eens via google kijken, dankjewel!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:13

Je bent erg leuk bezig, maar het valt me op dat je best veel in de blokkerende houding sta, bij de schouder. Het was denk ik de bedoeling dat je ging loswerken? Ik heb wel een site voor je waar ongeveer in grote lijnen het loswerken op staat uitgelegd, maar toch raad ik je aan een keertje een les te nemen :j

www.nistaVD.tk -> Natural Horsemanship -> Loswerken