Alvast bedankt voor jullie reacties.
xxx
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kianzzz1990 schreef:Ik heb hem een paar lellen op zijn kont verkocht met de menzweep en daarna kon meneer wel luisteren en stopte hij ook niet meer in de hoeken, maar voel me er eerlijk gezegd best wel naar over dat ik hem zo op zijn donder heb gegeven, want na die paar lellen hoefde ik maar hup te zeggen en hij versnelde zijn pas al, hij was dus behoorlijk angstig voor mijn stem alleen al, maar na een paar rondjes was hij gewoon braaf en liep hij gewoon rustig en netjes zijn rondje in de bak, want vinden jullie? (...)
En zolang hij niet een x flink wordt aangepakt zal hij nooit veranderen...
Dat heb ik ook liever.
Moet dan iedereen een x streng zijn? Want volgens mij heeft hij gewoon door wie er op de sulky zit
En hij haalt echt gevaarlijke fratsen uit door hekken heen, van de dijk af richting de sloot, met kar en al door een ander paard heen, alles wat je vreest doet hij. Totaal geen rem, luistert totaal niet. Behalve dus nu naar mij, ook buiten! Nouja we gaan er aan werken, ik weet het ook niet meer...

want die slimme beestjes hebben dat snel in de gaten en zijn dan lang zo braaf niet meer vaak.....
En met de kleine kinderen gaat het vrij goed behalve dan dat hij in de hoek gaat staan en er niet meer uit is te krijgen, dus wil het nog wel proberen, mocht het nou niet meer gaan dan ga ik alleen zelf nog maar met hem verder. Maarja tijdens het borstelen etc is hij zo gek op die kinderen alleen met het rijden is hij zo dwars, maarja is misschien ook wel shet eigen
Hij is ook nog maar 5 misschien zit hij in de pubertijd... maarja we gaan het gewoon even aankijken. Anders wordt het alleen nog maar consequente volwassenen voor meneertje en als hij braaf genoeg is mogen de kindertjes weer komen. horses1990 schreef:Ja ik neem de menzweep ook wel mee, maar hoef hem niet meer te gebruiken zeg maar
Het was maar een uitdrukking dat ik de menzweep wel kon thuis laten, zou nooit zonder op stap gaan. Maar goed in eerste instantie moest ik hem dus bij elke stap aantikken, dat hoeft dus niet meer, dat was mijn bedoeling met de zin: "want kan de menzweep wel thuislaten". Ik denk dat mijn "jongere ik" naar voren komt als het gaat om mennen, maar goed ik krijg wel gewoon les en begeleiding bij het mennen en diegene die mij begeleidt vond het gewoon goed dat ik consequent was, maar het gaat gewoon om het totaalplaatje. De pony is zoiezo al moeilijk is zijn gedrag. En daarom vraag ik jullie om advies. En "jeejtje" is nou ook niet echt goed gespeld hé voor een 23 jarige:) En dacht dat dit een informatief topic was op mengebied niet op spellingscontrole
.
Haha volgens mij moet jij eens op je spelling letten lieve schat. Niet iemand anders de schuld geven van je eigen zwaktes. Maarja nu weer terug naar het echte onderwerp!
Want heb geen zin in nutteloos commentaar, maar in advies. De rest super bedankt voor jullie reacties!
Ik vind het btw gewoon leuk dat mijn shet met kleine kinderen in de weer kan, omdat hij zo geniet van de aandacht en de kinderen vinden het ook leuk dus waarom niet...alsof shetlanders alleen geschikt zijn voor volwassenen en alle shetjes zo "poeslief" zijn, zitten genoeg ondeugende rakkers tussen! En daar kunnen kinderen alleen maar van leren, ook al moet ik ze altijd begeleiden tijdens het poetsen en rijden. Hij is niet gemeen, alleen super eigenwijs! En ik ben dan misschien niet de meest ervaren persoon op mengebied, maar daarom vraag ik ook om advies.