[AR] Vraagje over AR

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lauralove13

Vraagje over AR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 17:59

Ik heb een vraag over Aangespannen Rijden,
ik heb een shetlander en we willen hem leren aanspannen,
Alleen we weten niet zo goed hoe we het moeten doen!!
we hebben het een keer eerder gedaan met een andere pony alleen die deed het makkelijker!!Het shetlandertje is bang voor het karretje!! :o
Dus dat wil niet maar hoe kan je hem leren dat het karretje niet eng is???

suzotje

Re: Vraagje over AR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:20

Zo blijkt maar weer, shetlander zijn niet altijd het gemakkelijkste met beleren! Ik begrijp dat je andere shetlander al beleerd is? Is het geen idee om eerst 2span te gaan rijden, voor dat wij met onze jongste shetlander zijn begonnen met enkelspan, hebben we haar eerst mee laten lopen in het 2span. Tot ze snapte wat de bedoeling was en dat ze wist dat niets eng was! Ik weet natuurlijk niet hoeveel ervaring jij met mennen hebt, en als je jong bent of je de juiste begeleiding hebt om 2span te kunnen doen. Ook weet ik niet hoe ervaren en betrouwbaar je andere shet is. Ik heb 1 hele betrouwbare shet met de nodige ervaring dus dat is altijd de beleer shet. Daar knopen we van alles naast!

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:21

Onthoud wel, je hebt wel ineens 2 pk voor de wagen. dat is wel even anders!

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:34

inderdaad goed en rustig opbouwen lange lijnen e.d., misschien is het verstandig om iemand erbij te halen die ervaren is? (weet niet hoe ervaren jij bent, maar hulp is altijd fijn!).
&wanneer je 2-span niet zit zitten kan iemand de ervaren pony aan de hand meenemen en de jonge ondersteunen.

Succes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:47

AR-ITP---> AR

lauralove13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 17:39

Dankje voor alle reacties!!