Hoe mijn band met mijn paard veder versterken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Hoe mijn band met mijn paard veder versterken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 15:32

Ik heb mijn paard al enig zins een aantal jaren en zij is nu al op een leeftijd van 17 jaar.

Naast het rijden, stappen, longeren ben ik op zoek naar andere dingen op mijn band te versterken met haar.

Afgelopen weken ben ik in de bak al wat begonnen met het spelen;
Naast haar rennen en dat zij terug in stap gaat wanneer ik in mijn loop pas gaat.
Halt houding vanuit stap wanneer ik stop of een signaal afgeeft.
Mijn paard op 1 plek houden, naar achteren lopen en haar op een afstand weer naar me toe laten komen.

Naast dit wat ik dan 123 uit mijn hoofd weet ben ik op zoek naar meer leuke ideën wat ik ook met haar kan doen en wat natuurlijk wel op haar leeftijd geschikt is.

Jellebie

Re: Hoe mijn band met mijn paard veder versterken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:33

schriktraining :j

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:35

misschien kan je wat met natural horsemanship gaan doen? daar doe ik zelf ook aan en het versterkt je band echt. moet je maar eens mijn filmpje op youtube opzoeken.

zoeken op:

maureen en orin en dan de eerste

_EmmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:39

Je kan klikkertraining gaan doen. Gewoon je paard wat kleine leuke dingen leren. Heeft de band tussen mij en mijn paardje erg versterkt!

poekie68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:21

Vreemde voorwerpen (waaiend plastic, paraplu) plaatsen en haar er langs laten lopen, over een stuk plastic laten lopen, zo zijn er nog wel meer dingetjes die je bedenken kunt.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:02

De band versterken komt niet alleen maar door het volgen van bepaalde methode's of het doen van bepaalde, enge dingen. Een hechtere band krijgen ontstaat door het samen meemaken, ervaren en doen. Schriktraining is een mooie methode om samen enge dingen tegemoet te gaan! :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:13

Ik geloof niet in trucjes en oefeningetjes om je 'band te versterken'. Gewoon iedere dag met je paard omgaan. Vertrouwen geven dat jij er voor 'm bent op moeilijke momenten. Voeren (ook belangrijk voor je band) enz. Gewoon normaal doen met je paard, zodat je paard weet wat 'ie aan je heeft, wat 'ie kan verwachten.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:27

Schriktraining is denk ik heel verstandig ja, ga ik binnenkort ook weer een xtje doen ! :P

LucindeWik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:47

Schriktraining is heel erg leuk om te doen je kan zelf parcours maken enz. ik zou het een keertje uitproberen :D

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:39

E_Nalanta schreef:
De band versterken komt niet alleen maar door het volgen van bepaalde methode's of het doen van bepaalde, enge dingen. Een hechtere band krijgen ontstaat door het samen meemaken, ervaren en doen. Schriktraining is een mooie methode om samen enge dingen tegemoet te gaan! :)

Helemaal mee eens!
Mijn toevoeging: Samen meemaken en ervaren kan ook gewoon door NIET doen.
Quality time zoals men dat zo mooi noemt...
Lekker wandelen, lekker samen zijn. En als je dan is iets engs tegen komt en overwint, dat zijn mooie dingen om een sterke band mee te krijgen!