Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gooya schreef:Ik denk niet dat je paard een reden zoekt om ergens van te schrikken. Ik denk dat hij last heeft van spanningsopbouw en dat vervolgens een kleine aanleiding genoeg kan zijn om hem te laten reageren.
Ivana22 schreef:Even een vraag waar kan je de test doen ?
Ik zou hem ook wel eens willen doen
Odi schreef:Ben eigenlijk op zoek handvatten / omgangsvormen voor een vuur / aarde paard.
Voorbeeld mijn oude paardje is 100% waterpaard, bij spanningen moet ik dus vooral niet aan de teugels gaan zitten en niet stil laten staan. Als het te heftig wordt afstappen en vanaf de grond begeleiden. En wat ik tijdens het rijden kan doen is met de lange zweep over haar manen, rug en kont strijken, vervolgens buik, voorbenen, achterbenen. Hierdoor raakt ze haar spanningen kwijt.
Mijn jonkie is zo ontzettend anders en heeft een totaal andere gebruiksaanwijzing. Wil dus eigenlijk van mensen met een aarde / vuur paard weten hoe hun spanningen laten wegstromen. Bijvoorbeeld: na te veel spanningen een stuk laten draven of TTouches in de nek.
Odi schreef:Welk type de overhand heeft met opbouwen van de spanning weet ik niet. Mijn vermoeden is aarde, omdat hij na 5 sprongen weer braaf is. Bij vuur zou ik meer denken, 10 rondjes maisveld? Zit ik dan goed met mijn gedachten?
amayziah schreef:Leerzaam topic!
Is er intussen iets veranderd?
Welk type de overhand heeft, kun je uit je 'behaalde punten' halen zeg maar. Dus welk element de hoogste score heeft bij het beantwoorden van de vragen.