[AR] Showtuigje met veel blingbling via ebay

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Showtuigje met veel blingbling via ebay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 13:09

Ik ben wat aan het rondkijken naar tuigjes, voor zowel mijn mini hengstje als mini merrietje. Omdat ik een marathonwagentje met blauw wil gaan aanschaffen zocht ik ook naar tuigen met blauwe details. Ik heb van kieffer een tuig gevonden, best prijzig en eigenlijk heb ik voorkeur voor leer. En nu vond ik ook onderstaand tuigje op ebay :D
Het heeft heerlijk veel blingbling met al die blauwe kristalletjes *D ik vind het in ieder geval een geweldig showtuigje :P

Afbeelding

Afbeelding

Er staan maten bij en het tuigje zou passen op mijn hengstje. Alleen, het is me niet helemaal duidelijk of tuigje wel te gebruiken is voor bijvoorbeeld de cavalletie of voor een marathonwagentje, zo te zien heeft het vaste strengen, ik ben niet zo bekend met vaste strengen, hoe bevesting je die bijvoorbeeld aan de zweng? En zijn die twee losse rondjes dan de lichtogen? Zien jullie het op onderstaand plaatje misschien? Er zitten ook onderdelen tussen die ik zogauw niet kan plaatsen namelijk, de check snap ik nog wel, maar dat ding links op de foto naast die check, wat is dat dan :D

link: http://www.auctiva.com/hostedimages/sho ... 0&format=0

Dit tuig is er ook in het roze, helaas net iets te groot voor mijn merrietje ;)

linnebill

Re: Showtuigje met veel blingbling via ebay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:13

Hij is echt gaaf joh!! Als ie niet al te duur is zou ik m gewoon kopen! Heb je wel iets unieks!! Je kan hem toch altijd laten vermaken bij een tuigmakerij etc?
Ben benieuwd wat je keuze word :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:20

Gaaaf! <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 14:32

Hij is niet al te duur nee! Iets van 150 euro! En heb familie in Amerika dus kan vragen hun dat willen bestellen als kerstkadotje ofzo :P

Denk wel dat ik het ga doen, ik hou wel van apart :D

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:39

opvallen ga je zeker! voor mini's vind ik het kunnen, gaat heel schattig zijn! :)
kan je de verkoper op ebay niet vragen of het tuigje geschikt is voor wat jij wilt?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:34

Persoonlijk denk ik niet dat dit erg stevig tuig is... Meer showtuig zoals je al zegt, dus meer voor een lichte sulky. Vraag me ook af of er nylon doorgestikt zit...
Maar goed, durf er niet echt over uit te spreken, je kunt dit beter verplaatsen naar AR, daar zitten vast wel bokkers die er meer over weten :)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:37

wauwie! echt heel gaaf, heb je misschien ook een plaatje van de roze :9
maar ja mijn shet zal wel te groot zijn |(

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:56

Aangezien je denk ik meer antwoord zult krijgen op Aangespannen rijden verplaats ik je topic daar naartoe :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:01

Oh my god :') !
Het hoofdstelletje kon nog wel... Maar de rest?!

Die arme pony's van jou _O-

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:29

Ach, een beetje bling moet kunnen toch :P, ik heb de verkoper al een berichtje gestuurd maar hij gaat maandag kijken of hij ze nog wel op voorraad heeft, dus dan weet ik meer :D.

Luf_Midnight schreef:
wauwie! echt heel gaaf, heb je misschien ook een plaatje van de roze :9
maar ja mijn shet zal wel te groot zijn |(

Hier een link naar de roze :D

http://www.ebay.com/itm/DRIVING-CART-HA ... 1c1920848c

ls je naar onder scrolt zie je meer foto's en de maten staan erbij. Die maten komen overeen met wat mijn hengstje van 1 meter zal passen, dus groot kans dat die van jou het ook wel past :D

MelanieB schreef:
Persoonlijk denk ik niet dat dit erg stevig tuig is... Meer showtuig zoals je al zegt, dus meer voor een lichte sulky. Vraag me ook af of er nylon doorgestikt zit...
Maar goed, durf er niet echt over uit te spreken, je kunt dit beter verplaatsen naar AR, daar zitten vast wel bokkers die er meer over weten :)

Ja het is meer een showtuig volgens mij, maar ziet er opzich niet heel slap uit. Ik kan vragen of het met nylon doorstikt is, maar denk het eigenlijk niet. Ik zal er ook niet standaard mee gaan rijden, maar dacht dat het misschien wel leuk is voor eens een show of wedstrijd ofzo :D
Laatst bijgewerkt door Manda op 26-11-11 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:30

Stipje.
Die wil ik ook! :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:38

Is niet mijn ding zeg maar :+ Maar als je van bling bling houdt kan ik me voorstellen dat dit wel helemaal geweldig is *D

Citaat:
Ja het is meer een showtuig volgens mij, maar ziet er opzich niet heel slap uit. Ik kan vragen of het met nylon doorstikt is, maar denk het eigenlijk niet. Ik zal er ook niet standaard mee gaan rijden, maar dacht dat het misschien wel leuk is voor eens een show of wedstrijd ofzo
Ook op een show of wedstrijd wil je dat het veilig is lijkt me. Is niet de bedoeling als je pony eens goed aanzet of je door kuil heenrijdt, whatever, dat je strengen bijv breken }:0

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 04:19

Ik houd wel van bling bling. Maar dit is mij zelfs teveel. :o

Van een foto is niet te beoordelen hoe sterk het tuig is. Op basis van de prijs zou ik denken dat het niet echt stevig is.
Maar wat ik me afvraag; hoe houdt je dit schoon in het gebruik? Als je pony goed gezweet heeft, zand erop. Hoe houden dan de glitters en het lak zich? Maar dat kan je alleen maar uitproberen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 07:27

Ziet er erg leuk uit en kan niet zo oordelen over de kwaliteit,maar die ziet er ook niet verkeerd uit .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:14

Je kunt ook gewoon een paar onderdelen gebruiken die niet zo kritisch zijn vwb sterkte. Stukken van het hoofdstel e.d. Rest kun je dan met steviger materiaal doen.
@Janouk wordt het misschien ook wat voor jou :))

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 10:20

Je kan nog altijd alleen delen van het bling bling tuig gebruikten toch :D

Ik heb geen idee hoe de kwaliteit is en of het sterk genoeg is. Maar je kan ook een ander gewoon zwart borsttuig met sterke strengen gebruiken :D en misschien wel veiligheidslichtogen erop laten zetten enz
Het hoofdstel alleen al vind ik geweldig :D

Dat de prijs niet veel is zegt niet altijd wat, ik heb zelf nu een tuigje ook rond die prijsklasse, en ben zeer tevreden over de kwaliteit voor die prijs en sterk is het ook.

Ik kan het allemaal eens vragen en hopen op eerlijke antwoorden, en anders gewoon proberen, een grote miskoop kan het nooit zijn voor dat geld :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 10:20

VanHuisUit schreef:
Je kunt ook gewoon een paar onderdelen gebruiken die niet zo kritisch zijn vwb sterkte. Stukken van het hoofdstel e.d. Rest kun je dan met steviger materiaal doen.

haha zo dacht ik dus ook :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:25

Ik denk dat het Pandorro erg goed zal staan, ik zou het voor dat geld gewoon proberen, mocht de kwaliteit tegen vallen dan kun je het inderdaad altijd alleen voor shows gebruiken. Leuk Manda :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:48

VanHuisUit schreef:
.
@Janouk wordt het misschien ook wat voor jou :))

haha, ik word in de les (vol met mannen) al zo gepest met onze bling bling frontriem. Laat staan met zulk bling bling tuig. Nee, op mijn verlanglijstje staat een Oostenrijks showtuig vol met geborduurde edelweiss.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:56

niet mijn ding,maar als jij het mooi vind waarom niet.wel even vragen of(weet even niet hoe die riem heet)of de riem waar de lichtogen aan vast zit,door het schoftje beweegt want dit heb je nodig wil je er een sulky achter hangen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:46

Ik vind de kwaliteit er eerlijk gezegd nog heel mooi uit zien..Komt het echt uit amerika of een ander land?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 16:49

Ik weet eigenlijk niet of het uit een ander land komt? Ik zal het ook vragen :)

janouk schreef:
haha, ik word in de les (vol met mannen) al zo gepest met onze bling bling frontriem. Laat staan met zulk bling bling tuig. Nee, op mijn verlanglijstje staat een Oostenrijks showtuig vol met geborduurde edelweiss.

Die ken ik nog niet, heb je een foto :D

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:56

Wat je ook zou kunnen doen is een 'gewoon' stevig leren tuigje zelf oppimpen met strasstenen......met fix-it steentjes moet dat kunnen denk ik. Die zitten echt muurvast na bevestigen (worden ook op schoenen, tassen, kleding ed gebruikt, kunnen gewoon in de wasmachine en verkleuren niet) Ik weet niet of je nog een extra tuigje hebt liggen? voor 150 euro kun je héél veel strass steentjes kopen. En je kunt helemaal zelf bepalen hoe en waar je ze zet; ik denk aan de naam van je pony ergens, of swirls; of juist strakke lijnen; wat je zelf wilt! En leuk om te doen ook...........

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:37

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:41

Janouk: Hoe kom je aan de frontriem dan? Ik wil ook een bling-men frontriem. :')

Over het tuig uit OP. Ik zou het persoonlijk denk ik niet aandurven. Maar misschien valt de kwaliteit reuze mee! :j