Gallopperen aan de longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Savannah_XxX

Gallopperen aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 20:34

Ik zou graag mijn verzorgpaardje eens willen laten gallopperen aan de longe maar ik heb geen flauw idee hoe. Ze was ooit zadelmak maar heeft door 2jaar stil te staan alles verleerd. Ik verzorg haar nu en ik ga ook met haar rijden. Op den linkerhand aan de longe gaat het super, en ik zou ze graag eens willen laten gallopperen. Maar ik heb geen flauw idee hoe, want zelfs als ik er gewoon op rij lijkt ze niet meer te weten wat galop is. Hoe laat ik haar dan best eens gallopperen aan de longe?

Daks

Re: Gallopperen aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:37

Doet ze stap en draf wel gewoon aan de longe. zoja dan met je stem voorbereiden een doorvragen. reageert ze niet kan je een beetje aandrijven door met de zweep mee richting achterhand te gaan. reageerd ze dan nog niet klanken met de zweep.

Bazinga

Gewoon eens duidelijk6 het stemcommando galop geven en kijken wat er gebeurdt ;) .

Anoniem

Als zij niet gewend is te galopperen aan de longe of ohz, zou ik zorgen dat ze aan de longe braaf is en de hulpen kent. Dan kun je net als naar draf gewoon de overgang maken. Misschien met stemhulpen als klikken oid.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:01

gallopeerd ze wel in de wei/bak?
Dan zou ik het zelfde als "Daks" doen.

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 13:43

Ik heb haar eigenlijk nog niet veel zien gallopperen in de wei...
Maar als ik erop zit galloppeerd ze wel denk ik maar ze bokt dan meer ipv vooruit te gaan.
Maar ze kan wel galloppperen want de laatste keer dat ik ging rijden is ze er 2x in rengalop vandoor gegaan.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:53

Misschien heeft ze ergens last van? Pijn in de rug o.i.d., komt me bekend voor dit verhaal nl.

filoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:46

ja kan wel zijn dat ze ergens pijn heeft ofzo...
misschien lukt het wel op wandeling?
xxx

poekie68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:17

Kan iemand je een keer helpen met longeren? Als je paard die niet mee werkt is het ook heel lastig en zwaar als je alleen bent.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:20

Ik vind het altijd prettig om mee te galopperen met de jonge paarden.
Vraag me niet waarom het werkt, maar het werkt.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:11

Lekker aanmoedigen en stemhulpen geven :), zoals gaaaaaaallloppp! en dan met een zweepje achter haar kont "klikken" zegmaar. Als ze dan te hard gaat draven gewoon even toelaten, maar niet opgeven voor ze is aangegallopeerd!

Of, je laat haar rennen in de bak zonder longeerlijn, lekker beetje opjagen, en als ze dan aangallopeerd koppel je het stemcommando eraan :) na een paar keer pak je gelijk de longe er weer bij zodat het nog fris in haar geheugen zit, en probeer je weer met je stemhulp en de zweep "klikken" in galop te krijgen, als ze het dan doet iets als "goedzooo" zeggen en dan lekker uitstappen, zodat ze dubbel word beloond, met je stem en met rust :)

Ohja, met klikken met de zweep bedoel ik zo'n op en neer beweginkje maken dat er een klikje komt :P