Voor eten vergeten we even alles

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska88

Voor eten vergeten we even alles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 01:06

ik ken de beginselen van het grondwerk. Volgen, stilstaan mijn ruimte afschermen etc.

Maar nu vind passie het allemaal niet belangrijkmeer als er eten in het spel komt.
Of wanneer de buurman/buurvrouw voer krijgt. Of ik ooit een snoepje in mijn jaszak heb gehad en hier nog de lucht van afgeef. Elke lege kruiwagen moet hij in kijken of hij dan wat lekkers ziet.
En als ik dan in de weg sta, dan duwt hij me subtiel aan de kant met zijn hoofd.

Dit doet hij dus echt alleen wanneer er iets is met eten!

Anders doet hij het prima en luisterd hij goed.
Wat hier aan te doen?

NikkivanOlst

Re: Voor eten vergeten we even alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 07:35

Het is jouw ruimte. Dus je mag doen in je ruimte wat je wil. Komt je paard te dichtbij, beweeg in je EIGEN ruimte en geef hem prongelijk een opdonder met je knie of met je elleboog. Het is jouw ruimte dus als je beweegt is het zijn eigen schuld, had hij maar niet te dichtbij moeten komen.

Je zou hem ook elke keer een stuk achteruit kunnen zetten als hij te dichtbij komt. Luistert hij niet mag je hem rustig een tik geven van 'HEY HALLO ik sta hier, mijn plek?' In hun kudde zouden ze ook een FLINKE opdonder gehad hebben van hun soortgenoten ;) Door de leider heenlopen mag gewoon niet, en de leider beslist hoe het allemaal zit met het eten, wanneer wel en wanneer niet.

Wees de kuddeleider over je paard :)

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 10:21

ik ga vandaag weer eens goed met hem aan de slag en hoop dat hij mijn boodschap begrijpt.
Het is voor de rest zo'n lief dier.
Maar als het om eten gaat, de stal eigenaar had hem ook 1 keer uit het land gehaald met bix (omdat hij eerst totaal niet mee wilde) en daarna sprong hij zowat tegen de muren omhoog zo graag wilde hij eten.
Het is een echte bourgondier :P

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 20:49

hij heeft het nu goed begrepen.
ben met snoepjes in mijn jas zak met hem aan het werk gegaan. En dit ging na een paar keer al helemaal goed!

bosje_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:54

misschien is het ook een idee om hem te leren dat hij niet mag eten terwijl je het zegt.
Hiermee bedoel ik natuurlijk niet altijd, maar tijdens het trainen. Bijvoorbeeld een wortel in de hand houden en dat hij die pas mag pakken als jij het zegt. Dit kun je van die wortel uitbreiden tot een kruiwagen met hooi bijvoorbeeld.
Ik spreek zelf niet uit ervaring maar heb dit gezien van een vriend van me. Zijn paard dook ook op ieder eten wat langs kwam maar na dezse training was dit een heel stuk minder en als hij de correctie geeft blijft hij ook van het eten af.

succes

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:06

Mariska88 schreef:
hij heeft het nu goed begrepen.
ben met snoepjes in mijn jas zak met hem aan het werk gegaan. En dit ging na een paar keer al helemaal goed!

Super zeg!
Vooral proberen vol te houden en consequent zijn, dus ook niet 1 keertje toch wel zn zin geven :)