Dus hebben wij een grote groene voetbal aangeschaft van ong een meter doorsnee. Dochter en pony werken hier regelmatig mee. Lekker erachteraan sturen en de pony schopt of duwt met de neus de bal vooruit. Nu was ik vandaag emt mijn Fries bezig (zal de volgende keer eens foto's schieten) hetgeen resulteerde in onderstaande grondwerksessie anex schriktraining:
Citaat:Bij Jippe gaat het om een stuk leiderschap en dan in spannende situaties. Hij trekt zich niet los, gaat achter mij staat meestal maar vergeet daarbij mijn grenzen te respecteren. Feitelijk moet ie leren dat mijn grenzen overtreden een stuk spannender is dan een klapperende omheining, grote bal of langskomende auto. Denk dat we vandaag een heel eind gekomen zijnBinnenbak in, met omheining gerammeld etc. Ging prima. Voetbal erin gegooid. Dat leverde gesnork op. Maar hij ging er wel naar toe. Bal voor zijn hoeven gelegd, flink veel snuffelen eraan. Toen hij hem neit zo eng meer vond begon hij hem te rollen met zijn neus. Vervolgens 2 of 3 keer zijn been gepakt en emt commando "Strekken" deed hij dat ook en als het dan tegende bal aankwam heb ik hem beloond. Uit zichzelf deed hij het nog niet.
Ik heb de bal herhaaldelijk tegen hem aangeschopt, onder hem door geschopt, onder zijn buik gelegd (past NET), de bal boven mijn hoofd opgetild... toen ging hij zelf naast me staan en heb ik de bal OP zijn rug gelegd, aan de andere kant eraf laten stuiteren... Jippe vond het allemaal wel leuk en best en was balproof haha. Wel een beetje nekkie erop en af en toe snorken...
Toen hij wegliep (hetgeen eigenlijk natuurlijk inhoud dat hij wil stoppen, maar dat had ik te laat door en toen had ik de bal al een knal verkocht) de bal achter hem aan geschopt. Dat leverde wel een leuke reactie op. Bal kwam tegen zijn achterbenen aan en die kreeg toch een knal terug met een achterhoef. Botste met veel kabaal tegen de omheining aan... maar Jippe schrok niet. Jippe was wel verbaasd dat hij dat deedToen nog even aande bal laten snuffelen en de bal er weer uit gegooid.
De hele sessie nergens paniek, nergens trillen, wegbreken of willen vluchten. Meer spannend nieuwsgierig.
Nu ben ik benieuwd wie van de Bokkers nog meer met een voetbal werken met hun paard een hoe?