neckrope met zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

neckrope met zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 16:25

Is dit een rare vraag, maar rijden jullie altijd zonder zadel als je met een neckrope rijd? Ik kom er zonder zadel niet op en wil daarom met zadel gaan rijden als ik weer ga proberen met neckrope te rijden.Ik heb er in het verleden vaker mee gereden, maar dan zonder zadel.Dat was in de tijd dat ik nog soepel was.

trustHim

Re: neckrope met zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:46

ik rijd altijd met zadel omdat ik zonder niet goed kan zitten, rijd dan ook wel met neckrope

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:51

Je kunt het beide doen, als je met zadel lekkerder zit (sommige paarden zitten gewoon niet lekker zonder zadel :') ) dan ga je lekker met!
Ik deed het alletwee ten tijde van twister, als ik in de bak trainde deed ik het met zadel en als we het bos in gingen dan zonder zadel.
Wel met barebackpad, anders had ik een zere kont haha

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:10

Ik rij graag met zadel en neckrope :j
zit een stuk beter, kun je ook beter je hulpen doorgeven :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:12

ik rijd liever met zadel als ik met neckrope rijd :j paard heeft een heel erg uitstekende schoft en ruggegraat, daardoor zit ik niet lekker, en als ik niet lekker zit is dat ook niet fijn voor mijn paardje :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:28

Het kan allebei, het maakt niet uit wat je doet; afhankelijk van je eigen voorkeur in principe. :)
Als je liever met zadel rijdt dan moet je dat vooral doen. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 20:22

Okee dan rij ik met zadel,zonder zadel rijd op op hem echt heel fijn maar ik kom er gewoon niet goed op.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:27

dan moet je die indianen-swing gaan leren om erop te komen ;)

(het lukt mij ook niet hoor, ik rij met neckrope EN zadel, nou ja nu rij ik ff helemaal niet maar das een ander verhaal)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 20:33

Hoe zijn jullie er mee begonnen, ik heb er al mee gereden maar is een tijdje geleden.Rijden jullie mewt je gewicht, of ook met je stem?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:22

ik rijd op been, lichte druk tegen de hals met de neckrope en waar nodig een zweepje :)

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:30

ik rijd ook liever met zadel want ik kan de galop zonder zadel niet goed uitzitten :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:43

De reden dat veel ruiters dan zonder zadel rijden is om met "nog minder" met je paard bezig te zijn, nog meer vrijheid. Zonder zadel is voor de meeste paarden echter helemaal niet prettig, of je moet zelf een speklaag om je zitbeenbotten hebben.

Lekker met zadel rijden hoor, niemand die je dat gaat verbieden!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:00

Ik rijd vaak zonder zadel met de neckrope, maar als ik tussendoor ook echt serieus wat wil rijden gooi ik het zadel er nog eventjes op. Natuurlijk kan je met zadel rijden en de neckrope, dat is toch niet erg oid? :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:25

In de zomer, als poown tonnetjerond is, rijd ik graag zonder, zo zit er nog minder tussen ons, zit hardstikke lekker, en het geeft toch die kick op de een of andere manier. :o
En het staat altijd wel mooi als er iemand komt filmen/foto's maken. :D
(Nee stiekem ben ik gewoon te lui om op te zadelen. :') )

In de winter rijd ik zo goed als nooit zonder zadel, dat zit op dat moment gewoon niet zo prettig.
Doe dus gewoon altijd lekker waar ik me fijn bij voel. :)

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:32

Angela schreef:
De reden dat veel ruiters dan zonder zadel rijden is om met "nog minder" met je paard bezig te zijn, nog meer vrijheid. Zonder zadel is voor de meeste paarden echter helemaal niet prettig, of je moet zelf een speklaag om je zitbeenbotten hebben.

Dat vind ik ook!
Ik hou van hoe minder op&om het paard hoe beter, maar niet ten koste van het paard.
Dan maar geen ideaalbeeld, of spek kweken :P

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 03:33

Ik vind het fijner om zonder zadel te rijden met neckrope. Maar dan rijd ik wel met een BBP + western dek eronder. (Das toch net ff wat zachter voor beiden dan alleen BBP)
Als ik met m'n westernzadel rijd, voelt m'n paard m'n zithulpen toch beduidend minder goed, das dan niet zo handig als je voor ook al minder hebt om duidelijk te maken wat je wilt.

Maar als je niet goed zit zonder zadel is het helemaal niet handiger. Je zult je gewichtshulpen goed kunnen gebruiken. Ik vind het wel heel goed voor je bewustwording van je zit!

Eigenlijk is het niet veel meer als kunnen sturen met losse teugels. Als je dat al kan, kan je het ook met een neckrope. (Ook leuk om te oefenen op buitenritten, zo min mogelijk je teugels oppakken!)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 04:13

Ik rijd altijd met zadel op mijn verzorg paard. Zonder gaat echt niet :P
Zij raakt er gestrest van en ik zit niet lekker.
Dus ik zou zeggen, probeer het gewoon allebei uit en kijk dan wat het fijnst voelt :j

Nista_EH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:02

Zadel en neckrope, barebackpad en neckrope, zonder zadel en neckrope... kan allemaal hoor! Ik probeer altijd het meeste op mn zit en been te rijden, maar vind eigenlijk voor alles een barebackpad wel het fijnst. Je merkt precies wat er onder je gebeurt, maar hebt mee houvast en 'zit' dan wanneer je zonder zadel rijdt! :)

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:14

bijna altijd want mijn paardje is zadel-loos onmogelijk te rijden wegens vreselijke hobbels