Vooruit, toch maar eens een berichtje plaatsen over mijn vraag.

Ik zit met het volgende geval:
Wij hebben thuis een paard, hij is 28 jaar oud.
Het is echt een oude stijve hark en echt lichamelijk werk is dus geen optie meer voor hem!
Hij staat overigens overdag buiten en 's nachts gaat hij naar binnen.
Hij is niet verkeersmak en wordt niet bereden. Zijn conditie is dan ook echt 0,0.
Wel vind hij het ontzettend fijn om aandacht te krijgen. Ik poets hem dan ook regelmatig en knuffel een beetje met hem. Hij ontzettend braaf en hij kan ook los gelongeerd worden, echter alleen in stap (als ik hem in draf zet, dan trekt hij meestal een sprintje, en komt dan pas na 10 minuten op adem

Ik doe met mijn pony veel vrijheidsdressuur, en het ouwetje kan inmiddels ook wel een pootje opgooien (zo'n 20 cm

Maar ik zou het zo leuk voor hem vinden om hem wat meer te laten doen. Gewoon rondjes wandelen in de bak is zo gruwelijk saai! Het zou ook zeker niet verkeerd zijn als hij wat soepeler zou worden, maar het moet echt allemaal met mate.
Wie heeft er leuke ideeën? Gewoon wat dingen waarmee ik hem af en toe wat bezig kan houden!
Opties die dus niet gaan:
- wandelen (is niet verkeersmak)
- rijden / longeren met lijn (heeft hij de conditie niet voor)
- buiging e.d. kan hij niet meer leren, is hij te stijf voor.
- 'clickerspelletjes' denkt aan het topic van Indy zijn ook lastig, aangezien hij de clicker niet hoort (hij is redelijk doof)

Ik ben benieuwd!