Een enkele keer wanneer hij het niet zit zitten om met mij ipv zijn kuddetje mee te gaan drijf ik 'm op, ik moet mij daarvoor eerst een beetje boos maken en meestal laat ik hem dan aandraven. We kunnen 't ook in stap. Nou zie ik inmiddels in dat het nuttig en zinvol zou zijn als ik mijn paard zou kunnen leiden terwijl hij voor mij uit loopt. Dus niet op een drafje naar het hek want ik wil iets met 'm doen maar gewoon als oefening an sich. Ik zie het ook in de groep waar hij in staat: paarden die een lager in rang staand paard een stukje wegdrijven.
Gisteren aan de slag gegaan en het is niet gelukt
Hij vond 't denk ik raar, ging overdwars staan of keek achterom (oogcontact maken wilde dus wel heel goed
) Hoe ga ik ervoor zorgen dat ik 'm op een kalme en voor hem duidelijke manier voor mij uit kan laten lopen? Het is een heel vriendelijk en intelligent paard, zoals elk paard vindt hij het prettig als iemand 'm vertelt wat hij moet doen maar ik krijg 'm niet uitgelegd wat mijn bedoeling is. Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?
Ik weet niet of je wat vindt, lijkt me wel.
)
)
Enne, over mij heen lopen..? als ik naast 'm ga zitten en hij is niet zeker of hij z'n opgetilde hoef wel kan neerzetten zonder 'm op mij te zetten doet hij heeeeel voorzichtig, en verrekt zowat zijn nekje om te kijken of het allemaal wel goed gaat.