Ik ben met mijn 2 mini-shets de eerste schreden op het pad van aangespannen rijden aan het zetten.
Status: ik heb een (2e hands) passend tuigje, een Ideal men-hoofdstelletje en een postbitje gekocht - en ben ze nu aan het lange teugelen (in de bak en op straat).
Het gaat best aardig. Hoewel ze al 5 en 7 jaar zijn en tot nu toe niet heel veel gedaan hebben. Er is dus nog wat werk aan de winkel qua gehoorzaamheid .
Wat me tot nu toe opvalt is - hoewel het hoofdstel (Ideal menhoofdstel) naar mij idee goed past - ik het moeilijk over de oortjes heen krijg. Ik moet er echt een beetje aan trekken. Lijkt me niet zo fijn voor de ponies

Verder accepteert 1 van de ponies het postbitje al heel aardig, maar de andere zit er continu mee te rommelen (mond open, tong erover/eronder, etc.) Hij had na een half uurtje ook wat roze plekjes op zijn tong...

En tot slot: Natuurlijk ben ik ook op zoek naar een karretje (lees: sulky). Wat is nu handiger / stabieler? Een éénzitter of en tweezitter. Ik lees heel veel positieve berichten over HCA - maar die worden bijna nooit tweedehands aangeboden. Wie oh wie weet een fijn en veilig karretje te koop voor mijn mannetjes. Ze zijn ca. 82 - 85 cm hoog.......
Ik hoor heel graag van jullie - het is nog erg zoeken voor mij (en de ponies).
groeten,
Miranda