[AR] Overgang onder het zadel naar aangespannen rijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laura_power

Overgang onder het zadel naar aangespannen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 08:40

Kreeg gister avond een reactie op mn bijrijder advertentie. Of ik niet wilde mennen!? *\o/*

Nou, ff gevraagd hoe en wat. Want ik mende eerder heel vaak, en dit vond ik super leuk.
Helaas gingen hun ponys het land op omdat ze niet meer in de woonwijk mochten van de andere buren/rechter. :(
Maar nu heb ik de kans om weer te mennen, dus moet een keuze maken.
Onder het zadel blijven kijken of verder gaan mennen. Ik reed namelijk altijd onder het zadel, en dat mennen was 2 x in de week met een vriendin voor lache, erbij!

Het lijkt me voor mij misschien wel goed juist! Omdat ik reeds wat nare ervaringen had te zadel, misschien is dit een leuke manier om het op te lossen :D

Ik zou het doen met een man van net 30, hele aardige vent (ben ff wezen kijken gister) ze hebben jonge ponys voor op het land, ze hebben in-verkoop ponys, en ponys die ze nu gaan beleren voor de kar. hartstikke leuk dus!!
Met hackneys (de kleine maat) of welshjes mennen ze voornamelijk.
Ik mag lessen, buitenrijden, en als het goed gaat zelfs wedstrijden rijden. dag van het aangespannen paard, men-indoor, van alles :D Lijkt me echt heel leuk eigenlijk!

wat denken jullie over zo'n overstap? :j
heeft iemand hier ooit zo'n overstap gemaakt, zo ja, hoe beviel dit?
mis je het rijden? of vult dit goed aan?

ben echt heel benieuwd naar reacties. dus laat het me graag weten :o

(als het hier toch niet goed staat, kan het verplaatst worden?!)

mirror666

Re: Overgang onder het zadel naar aangespannen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:50

Ik doe beide met dezelfde pony. Maar loop er met mennen erg tegenaan dat je dit nooit alleen kunt doen. En dus altijd een groom/hulp moet regelen ook. Hierdoor wordt het voor mij lastig op regelmatige basis te mennen.

Verder vind ik het wel een heel fijne manier van een paard aan het werk zetten. Alleen zou ik, mocht ik helemaal niet meer op een paard klimmen, dit gaan missen denk ik..
Het klinkt wel als een heel mooi plekje :j

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 08:52

ja het is ook zeker leuk! en bij mij is het groom probleem er niet, want wij gaan dit samen doen natuurlijk.
en gewoon buitenrijden kan wel alleen. en wedstrijden zijn toch in het weekend, en dan kunnen we beide altijd wel.

maar ik ben ook bang of ik het ga missen :P

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 18:03

is het aangespannen forum zo uitgestorven? :P

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:20

Nee hoor :).

Ik heb alleen kleine pony's, vooral omdat ik liever men dan onder het zadel rij. Doe wel eens wat zadelmak maken, maar meer dan dat rij ik niet. Erg leuk, maar de periodes dat ik niet onder het zadel rij mis ik het niet.

Ik ben ook veel aan het longeren met een dubbele longe en doe veel dressuur aan de lange teugel. Om de keren dat ik geen groom heb (en dat is helaas vaak) op te vangen. Ik heb 4 betuigde pony's lopen (en 1 die ik aan het beleren ben) en men 's winters meestal 1x in de week, zomers meestal 2 á 3x in de week.

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 09:47

Oke. Dus dat is eigenlijk puur uittesten voor mij, of ik het wel of niet zou missen :P

Dat lijkt me ook leuk om te doen dan ja! Die man waar ik het mee samen ga doen die doet wel is longeren, en verder voor de kar.
Maar mij lijkt het ook leuk om dan wat meer met de ponys op de grond te doen!

Rijd je ook wedstrijden etc?!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:56

Ik men en rij. Met de pony (welsh A'tje) men ik alleen maar, daar pas ik niet op :+ Met mijn paard (KWPN Tuigpaardje) men en rij ik (zie profiel). Ik vind zowel mennen als rijden erg fijn om te doen. Kan van allebei enorm genieten. Als ik een van beiden zou moeten kiezen, zou ik kiezen voor mennen.

Mennen is juist ook zo leuk omdat je altijd iemand kunt meenemen. Het is meer een teamsport dan je zo zou denken. Dat maakt het erg leuk. Daarbij kun je enkelspan, tweespan, vierspan. Dresssuur, vaardigheid, marathon, recreatie. Er is zoveel mogelijk. Daarbij kun je ook gewoon alleen mennen hoor, als je traint in de bak / weiland / veld.

Een menner kan niet zonder een groom, bij de training niet en bi de wedstrijden niet. Je vormt echt een team. Dat maakt het heel leuk. Ik groom ook graag. Leer je heel veel van en het is ook gezellig. Het is voor jou misschien een leuke manier om te kijken wat je er allemaal van vindt. Gewoon uit gaan proberen.

En welshjes en hackneys zijn errrrug leuk :D

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 10:09

Ja dat lijkt me ook het leuke eraan!!! Dat het leuk samen is, gezellig, en op elkaar bouwen en ook inspelen natuurlijk!!!

Ja ik vind hackneys ook echt super leuke ponys! welshjes nog nooit in aanraking mee geweest...

Ik merk nu al wel dat het gewoon heel gezellig is. Met die eigenaar/man waar de paarden staan en waar ik het mee samen ga doen.
We gaan ringsteken, marathon in en outdoor, dag van het aangespannen paard.
Zo iets dacht ik haah.
maar je hebt ook nog dressuur ofzo toch? hoe heet dat en hoe zit dat eigenlijk?! (weet er nog niet echt veel van)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:13

Ik rij t/m ZZ nivo met mijn haarballen :). Mijn pret-shetten staan hun mannetje wel :).

zorroensofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:02

Leuk toch zo'n uitdaging. Ik zeg doen! :P Ik ben met mijn shet ook net begonnen met mennen en oh wat vind ik het leuk!

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 17:07

ja de uitdaging, de wedstrijden, de lessen, het teamverband. lijkt me super!!!!

maar ben net bij een lusitano wezen kijken om die te rijden.

en nu kan ik echt NIET kiezen. :P

mennen of rijden haha. vreselijk. hoe kies ik nu?! :(

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:40

ik zou niet hoeven te denken!! mennen! gelijk doen, maar ja, bij mij lukt het rijden ohz niet zo (ben een paar keer heel naar gevallen) ben een angsthaasje en bij het mennen geniet ik alleen maar, en ja, soms heb ik geen hulp en kan ik niet meer doen dan in de bak blijven, maar weet nu al dat ik dit niet opgeef! geweldig!! <3 *\o/*

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 01:44

Kan je bij die paardjes ook rijden of mennen ze daar alleen maar? Anders heb je beide op 1 plaats ;-)
Ikzelf rijd en men met m'n haflinger, beide leuk! En ook heb ik shetters waarmee ik af en toe men, die kleintjes zijn gewoon zooo leuk :-):-)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:45

nou ik heb eerst altijd gereden(doe dit soms nog steeds),heb dus een rij paardje staan en pony's waar ik nu enige tijd mee men.als ik mag kiezen ga ik eigenlijk liever mennen.ik ben ook meer een pony mens.ook al hebben we nu een lusitano veulen srtaan(deze gaat over 3 jr ook voor de wagen).