Leuke renstal voor stage

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yacintha

Leuke renstal voor stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 22:38

Hee
Ik ben opzoek naar een renstal waar ik stage kan lopen volgend jaar.
Ik weet, het duurt nog een jaar, maar ik heb liever een idee waar ik heen wil, dan dat ik van te voren nog snel moet zoeken ;)
Weet iemand een leuke renstal, het liefst in het buitenland?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:56

wat is je ervaring, bijna niets of veel al eens op een renstal gewerkt en gereden zoniet, probeer de brs eens, daar een goede opleiding e daarna een stage plaats gr hans sorry dit is onder de naam van m,n dochter

Yacintha

Re: Leuke renstal voor stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:00

Met renstallen heb ik geen ervaring. Ik heb wel een paar maanden stage gelopen op een drafstal en daardoor raakte ik ook geinteresseerd voor de rensport.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:17

ga naar frankrijk, je geraakt overal makkelijk binnen als ze zien dat je gemotiveerd bent ;)

en als ik je een tip mag geven zou ik naar een springstal gaan, de sfeer is er beter dan in platte rennen.. waar het allemaal meer om industrie draait ;) (uit eigen ervaring)
rond parijs zul je enorm veel leren, zodra je erbuiten gaat kom je in minder mooie/nette omgevingen terecht (wat daarom niet slechter is ^^)

maar blijf best rond grote trainingscentra, waar je veel zult leren, zoals deauville, maisons-laffitte, chantilly of omgeving angers

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 23:19

Bedankt, ik zal eens gaan kijken wat ik daar kan vinden! :)

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:16

heb je al ervaring met renpaarden? ik kan je helpen met een renstal te vinden :) stuur me anders via pb ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:28

Renstal Waterland(arabieren) in Velsen-Zuid misschien een optie of wil je echt persee naar het buitenland? En wil je echt in het mekka van de rensport beginnen, dan zou ik naar engeland gaan:
http://www.racehorsetrainers.co.uk/
Hier kun je alle trainers in engeland vinden, zowel voor de flat als de steeple.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 23:32

Het liefst wil ik naar het buitenland. Ik mag vanaf dit jaar buiten Nederland stage lopen en wil zo veel mogelijk van de paardenwereld buiten Nederland zien :) oke, bedankt! Ik ga zeker even kijken!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:41

ik weet niet wat je weegt, maar alle trainers hanteren wel gewichtseisen en in engeland is het echt hard werken, als je daarna verder wilt in nederland is het hier een eitje. Je wekker kan aflopen ergens tussen 04.00 U en 06.00 U

Mocht je in nederland nog iets willen dan stuur je maar een pb, ik kom zelf op renstal waterland in velsen zuid en school hier de renpaarden om tot endurancepaarden voor de verkoop.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 23:44

Wow dat is wel heel vroeg, haha! Maar ja, je moet er wat voor over hebben :) Ik weeg ong 64 kilo ofzo.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:50

Hier in nederland zou je zo mee kunnen rijden, maar weet neit hoe het met de eisen daar gesteld zijn want dat verschilt per trainer. Bij ons op stal is het max. 69 kilo en dat is ook weer afhankelijk per paard, jong paard krijgt minder gewicht dan een ouder paard.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 23:54

Oke. Ik heb nog even tijd, dus ik zal eens gaan nadenken en informeren. Bedankt!

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 10:11

69 kg is enorm in nederland :p haha maar in nederland rijden jockeys gemengd met amateurs dus trekken ze die gewichten op.

wil je als jockey in een renstal (plat) mag je tot 58kg wegen, anders moet je in een springstal gaan en daar kan het tot 65kg of je aanbieden als amateur (gentleman rider of cavalière), daar variëren de gewichten tsn 58 en 65kg

er is natuurlijk een verschil om hoe je je voorstelt, gewoon om paarden te trainen of als 'jockey d'entrainement'
bij deze laatste geven ze jou (als je goed genoeg bent natuurlijk) de kans om in koers te rijden.

Ga je naar engeland dan zijn de gewichten veel strenger :D

maar dit is alweer veel gepraat om niets natuurlijk, want als het enkel gaat om een stage in een renstal voor enkele maanden maakt dat gewicht niet zozeer iets uit..

niet enkel in engeland werk je hard hoor, in de meeste stallen in frankrijk zit je om 06u00 te paard, de staljongens zijn er natuurlijk al vroeger om de paarden op tijd te voederen.
Elke stal werkt natuurlijk anders, in veel stallen mesten de ruiters hun box zelf uit, in andere stallen hebben ze er staljongens voor :) alles valt te zien waar je terecht komt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:44

Aziza, ik ken alleen de verschillen tussen nederland en engeland. Verder zou ik het echt neit weten. Weet wel dat bij ons op stal de meiden die rijden ook de paarden 1 tot meerdere keren de paarden verzorgen.