Sinds korte tijd ben ik met mijn paard bezig met VD.
Ze beheerst de jambette goed, en ik vind dat we klaar zijn voor een nieuwe oefening. De oefeningen haal ik van Eva Roemaat's site en bekijk haar filmpje. Het filmpje van de spagaat snap ik.Maar het lukt niet.
Ze wil de benen niet voor elkaar zetten, ze doet de jambette die ze netjes uitslaat, en voor haar andere been neer zet.(eerst heb ik alleen geoefend met de jambette op commando neer te zetten voor het andere been.Dit gaat goed.) Maar als ze het 2de been voor het eerste been moet neerzetten schuift ze het eerste been terug.
De Spaanse pas ben ik al een stukje mee begonnen. Ik leer haar dit aan door, eerst aan 1 kant lopend de jambette te vragen, toen ze die een keer deed, de andere kant gaan lopen en het andere been vragen.
Toen ze van beide kanten doorhad hoe ze lopend de jambette kon doen, probeerde ik ze achter elkaar te vragen. Ze kan dit 2 stapjes maar dan lijkt het of het achterbeen blokeerd. ze stopt.( als je aan 1 kant jambette doet niet.) en is ze daarna moeilijk vooruit te krijgen. Op de zweep is ze nogal heet,(lees drama.)
Wie heeft er voor mij probleempjes een oplossing?