probleempje met het compliment..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Layco_

probleempje met het compliment..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 22:49

Hai vrijheidsdressuur liefhebbers :D

Ik ben ook een tijdje bezig, en nu mn pony eindelijk de spagaat kan, wil ik graag
met het compliment beginnen..Maar dat is het probleem.. Dan staat hij in de spagaat, dan pak ik zijn voorbeen en
doe hem in de houding alsof ik de hoef ga uitkrabben, dan met wat biksjes zijn hoofd
omlaag en zijn been tegelijk naar achter.

Nu verplaatst hij zijn gewicht wel naar achter, maar zijn been lukt gewoon niet op de grond..
ik heb vanalles geprobeerd, maar he tlukt niet...

Kan iemand mij helpen ?

Groetjes

Captain

Re: probleempje met het compliment..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:14

Proberen proberen proberen.

Het compliment is best wel een enge oefening voor je paard. Wat je kan doen is de buiging aanleren, zo leert je paard te zakken in de schoft en het gewicht naar de achterhand te brengen.

Nog een goede manier is met 1 hand het been ondersteunen en met je andere hand heel hard duwen op de singelplek. Een paard duwt van nature terug dus zal zakken met de schoft. En verder gewoon hééééél veel geduld hebben. :) Proberen elk kleine stapje verder uitgebreid te belonen. :)

Succes!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:17

Had Sita ook in het begin :j Elk klein stapje dat de pony maar iets naar beneden zakt goed belonen, net zo lang totdat je bijna bij de grond bent. Dit blijf je herhalen, en zodra dit er goed in zit kan je richting de grond proberen. net zoals Hannah eigenlijk al zegt, blijf proberen! :)

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:46

Compliment is idd eerst eng.
Het beste wat je kunt doen is de buiging aanleren (zoals H_Nalanta al zegt :) )
Vanuit daar kun je een been meenemen, en dan je hulp voor buigen vragen, zo zakt ze er op het laatst zelf in!

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:50

ik blijf volgen (heb het zelfde probleem)