[AR] Voor het eerst in een sulky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

booster

Voor het eerst in een sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 10:21

Gisteren hebben we voor het eerst onze pony ingespannen.
We haden al een paar keer met het tuig geoefend maar haden het vermoede dat ze dit al kon.
We hebben gisteren daarom een beetje eigenwijs gedaan en haar voor een sulky gezet en zoals ze het deed leek onze vermoedes bevestigd.
Ze liep aan met haar oortjes naar voren en ze liep net of ze het gemist had.
We haden gisteren 2 kleine stukjes met 1 iemand erop en ik erlangs om haar vast te houden mocht het tegendeel van onze vermoedes waar zijn.
We gaan een paar keer nog met de sulky kleine afstandjes maken en pas naar de winter verder.
We willen eerst wat meer conditie en bespiering opbouwen.
Ze is pas 2 weken in ons bezit maar de vertrouwen in haar is er al in volle 200% anders haden we dit gisteren ook niet gedaan.
Hierbij de 1e foto.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7740_n.jpg

edit: sulky is niet bruin of grijs maar eigelijk groen hij kwam zo uit de schuur. :D

booster

Re: Voor het eerst in een sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 17:08

niemand?? 72x bekeken en niemand reageerd

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:12

Leuk hoor. Men ook met mijn shet voor plezier is echt super leuk. Leuke pony heb je!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 20:27

dank je wel, wij willen ook alleen puur voor het plezier mennen.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:32

Leuk hoor,fijn dat het goed is gegaan
En dat ze lekker rustig de tijd krijgt om bij te komen en bespiering te krijgen
Persoonlijk had ik dit niet op straat geprobeerd maar eerst in m'n land
Pas als ik zeker wist dat het goed ging had ik straat op gegaan ;)

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:12

Oppassen mennen is verslavend. :)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:18

he leuk de volgende nieuwe aanwinst voor mendurance. ;)

Super te horen dat de pony het fijn vindt om weer voor de kar te lopen.
Je kan mits je het niet te koud vindt ook gewoon blijven mennen hoor in de winter. Lekker stappen en langzaam opbouwen met draf. Niet te veel mensen op de kar om de spieren weer de kans te geven om aan te sterken, bij komend voordeel dat je conditie ook gelijk beter wordt. Trekspieren zijn andere groepen dan rijspieren. Krijg je een lekkere stevige borst pony van :D

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 00:17

we hebbe haar op terrein ingespannen en van daar uit aan gestapt omdat ze meteen deed zoals een ponh met ervaring liep hebben we besloten om meteen door te gaan naar de straat voor het huis dit is een straat die alleen gebruikt wordt tot toegang van de pensionstalling. Mennen is inderdaad verslavend heb dit een aantal jaar geleden vaak gedaan en al die jaren is het blijven kriebelen. In de winter zouden we af en toe in de bak gaan rijden en geregeld nog slepen. Me zoontje rijd 2/3 keer per week ook op haar dus die bespiering vinden we erg belangrijk voor we echt leuke ritten gaan maken met de sulky.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 00:18

sorry als er soms fouten in staan zit op mijn tel en zie niet alles wat ik typ.

yenthle1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:09

Leuke Shet! haha mennen is idd verslavend

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:05

jee, dat klopt als een bus (mennen is verslavend) had ik nooit gedacht, maar momenteel baal ik gewoon als een stekker als er niemand mee kan en ik dus geen hulp heb. weer of geen weer ik wil mennen!!!!
Heerlijk!!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 15:06

Ik heb samen met een goede vriendin deze pony gekocht (goede afspraken overgemaakt), Wij gaan dan ook altijd met zijn 2e op pad dus ook met de sulky.

Wij hebben maandag in de ochtend haar nog een keer ingespannen, vriendin op de sulky en ik met longeerlijn erlangs.
We zijn de weg opgegaan en langzaam ben ik er ook bij gaan zitten maar wel de longeerlijn vast gehouden voor het geval dat.
We zijn richting dorp gereden en een stuk bospad gepakt, We kwamen een hout bruggetje tegen over een sloot en ze liep eroverheen net of het haar niks boeide.
Een stuk later hebben we omgedraait ( anders moesten we door zwaar bodem) en terug richting stal gereden.
Het laatste stuk heb ik de longeerlijn los gemaakt zo braaf was ze.
We zijn verschillende dingen tegen gekomen onderweg en ze loopt er met gemak langsaf soms kijkt ze een keer maar loopt ze wel in normale pas erlangs af.
We hebben een paar keer haar laten draven en ze was erg makkelijk terug te nemen en reageerd super op de stem ho is ho en stap is stap etc..
We gaan snel nog eens de route doen maar dan zonder bospad dit haden we meer gedaan van even kijken hoe ze daar loopt.
Toen we terug op stal waren hebben we haar spieren goed gemasseerd en nog nagelopen via een zandpad met haar aan de hand en daarna nog lekker verwent en laten rollen.
Ze heeft energie van een jong paard als ze voor de sulky staat en laat ook echt zien dat ze het super leuk vindt.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:03

Super hoor,zo te horen heeft ze erg veel pret in!

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:49

Hoe oud is ze dan? als je zegt ze heeft energie voor een jong paard? Maak ik de conclusie dat ze al op leeftijd is.???

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 10:07

Zij is 19 jaar.
Niet dat ik het oud vindt maar goed :+