Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KanjerLove schreef:Zelf zou ik soort van weer 'opnieuw aanleren' (als je pony het helemaal niet snapt; longeren.) begin gewoon met een extreem klein rondje, je hand vlakbij de sluiting van het halstertouw en het halster, loop paar rondjes en terwijl je dat doet neem je steeds meer ruimte, en schuif je met je hand rustig tot een halve meter, Als dat goed gaat blijf je door gaan totdat je de lengte hebt van bijv. een halstertouw. Dan uiteraard belonen, andere kant precies hetzelfde doen, van een kleine tot een grote afstand. Ook dat weer belonen als het goed gaat. Gaat het wat minder dan blijf je oefenen. Draai dan weer van je pony dus de kant die je als eerst geleerd hebt, en begin weer helemaal opnieuw en ga nu door tot bijv. een halve longerlijn, uiteraard weer belonen als dit goed gaat, gaat dat nog niet helemaal, ga dan door totdat jouw pony het nog NET snapt. Belonen, en dan de andere kant weer gebruiken. En ga zo maar door..
Zelf heb ik deze methode ook gebruikt voor één van mijn shetjes, en ben er echt blij mee dat ik het zo heb gedaan.
Om je pony tijdens deze methode NIET naar binnen te krijgen is op het begin al goed duidelijk te maken, maar blijf je gewoon proberen, wie weet door deze methode loopt ze niet meer naar binnen.
Wees ook duidelijk om goed bij de achterhand te lopen!
Ik hoop dat je er wat aan hebt, op mijn site: http://www.thenaturalway.tk onder het kopje 'longeren' vind je de hele uitleg en meer!
Groetjes,
DaiskeLover schreef:KanjerLove schreef:Zelf zou ik soort van weer 'opnieuw aanleren' (als je pony het helemaal niet snapt; longeren.) begin gewoon met een extreem klein rondje, je hand vlakbij de sluiting van het halstertouw en het halster, loop paar rondjes en terwijl je dat doet neem je steeds meer ruimte, en schuif je met je hand rustig tot een halve meter, Als dat goed gaat blijf je door gaan totdat je de lengte hebt van bijv. een halstertouw. Dan uiteraard belonen, andere kant precies hetzelfde doen, van een kleine tot een grote afstand. Ook dat weer belonen als het goed gaat. Gaat het wat minder dan blijf je oefenen. Draai dan weer van je pony dus de kant die je als eerst geleerd hebt, en begin weer helemaal opnieuw en ga nu door tot bijv. een halve longerlijn, uiteraard weer belonen als dit goed gaat, gaat dat nog niet helemaal, ga dan door totdat jouw pony het nog NET snapt. Belonen, en dan de andere kant weer gebruiken. En ga zo maar door..
Zelf heb ik deze methode ook gebruikt voor één van mijn shetjes, en ben er echt blij mee dat ik het zo heb gedaan.
Om je pony tijdens deze methode NIET naar binnen te krijgen is op het begin al goed duidelijk te maken, maar blijf je gewoon proberen, wie weet door deze methode loopt ze niet meer naar binnen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, op mijn site: http://www.thenaturalway.tk onder het kopje 'longeren' vind je de hele uitleg en meer!
Groetjes,
Heeel erg bedank ervoor ik ga het vanmiddag gelijk proberen!
x
KanjerLove schreef:Zelf zou ik soort van weer 'opnieuw aanleren' (als je pony het helemaal niet snapt; longeren.) begin gewoon met een extreem klein rondje, je hand vlakbij de sluiting van het halstertouw en het halster, loop paar rondjes en terwijl je dat doet neem je steeds meer ruimte, en schuif je met je hand rustig tot een halve meter, Als dat goed gaat blijf je door gaan totdat je de lengte hebt van bijv. een halstertouw. Dan uiteraard belonen, andere kant precies hetzelfde doen, van een kleine tot een grote afstand.
DaiskeLover schreef:KanjerLove schreef:Zelf zou ik soort van weer 'opnieuw aanleren' (als je pony het helemaal niet snapt; longeren.) begin gewoon met een extreem klein rondje, je hand vlakbij de sluiting van het halstertouw en het halster, loop paar rondjes en terwijl je dat doet neem je steeds meer ruimte, en schuif je met je hand rustig tot een halve meter, Als dat goed gaat blijf je door gaan totdat je de lengte hebt van bijv. een halstertouw. Dan uiteraard belonen, andere kant precies hetzelfde doen, van een kleine tot een grote afstand. Ook dat weer belonen als het goed gaat. Gaat het wat minder dan blijf je oefenen. Draai dan weer van je pony dus de kant die je als eerst geleerd hebt, en begin weer helemaal opnieuw en ga nu door tot bijv. een halve longerlijn, uiteraard weer belonen als dit goed gaat, gaat dat nog niet helemaal, ga dan door totdat jouw pony het nog NET snapt. Belonen, en dan de andere kant weer gebruiken. En ga zo maar door..
Groetjes,
Asjublieft!