Ik heb persoonlijk geen ervaring met het hoofdstel, vind dat FRA wel altijd nette kwaliteit afleverd en het model ziet er goed uit voor een sidepul Ben ook wel benieuwd naar de persoonlijke ervaringen eigenlijk
Ik heb hem en ben er erg blij mee. Door omstandigheden hangt hij nu nog vooral in de kast maar kan niet wachten om hem ook echt te gaan gebruiken. Hij valt wel vrij klein dus dat is een aandachtpuntje.
Rowenaduke
Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-11 21:17
troi schreef:
Ik heb hem en ben er erg blij mee. Door omstandigheden hangt hij nu nog vooral in de kast maar kan niet wachten om hem ook echt te gaan gebruiken. Hij valt wel vrij klein dus dat is een aandachtpuntje.
Ik heb ook de indruk dat de maten iets 'afwijken' dus dat is even een aandachtspuntje.
@Troi, ik vind in de Westernhoek toch wel wat specialere hoofdstellen? (En natuurlijk vind je binnen WN relatief veel sidepulls in vergelijking met bv. gekruiste bitloze hoofdstellen) Persoonlijk vind ik die van continenal ook mooi, maar da's uiteraard eigen voorkeur. (Raad eens wat voor een hoofdstel ik heb ) http://www.spirithorseswebwinkel.nl/ind ... uctId=294|
Edit: ik zocht een topic voor je over bijzondere sidepulls... Zie ik dat jij ts bent. Die link hoef ik je dus ook niet meer te geven, hihi...
paardebloemp
Geplaatst: 10-11-11 22:11
Ik heb dit hoofdstel. Klein vind ik het eigenlijk niet vallen, alleen de neusriem misschien. De frontriem is juist heel erg groot. De lengte (hoe noem je dat bij een bitloos hoofdstel? van mond naar oor?) en de kaakriem zijn ook zeker niet klein, in beide riemen moesten wat gaatjes bij.
Het is een zeer goede kwaliteit leer en de hele neusriem is zacht onderlegd. Een groot deel van het hoofdstel is ook dubbel, dus mooi glad tegen de neus aan.
Wel een 'nadeel' is dat je het vrij vaak moet schoonmaken en invetten, want je ziet zweet en vuil snel op deze kleur. Maar op zich is dat ook zo gebeurd. Hij wordt trouwens steeds mooier en dieper van kleur. Oja, en ik ben het plaatje van F.R.A. kwijt, is eraf gevallen
Nou, zo donker dat je er niets op ziet verwacht ik niet dat hij wordt. Maar niet zo licht zoals op de plaatjes als je het hoofdstel googled. Het vuil zit ook aan de binnenkant, dus voor het mooi maakt het niet uit.
Als het geverfd zou worden ja, maar dit soort spullen worden ge-olied. En dat wordt zo langzaam aan steeds dieper en donkerder van kleur. Echt een natuurproduct.