ik heb een jong paard die de trailer niet meer in gaat. ik was met trailer bij een hoefsmid en hij werd in een soort van garage gekapt. toen hij plots ineens achteruit schoot en niet naar buiten kwam maar tegen de poort sprong hij naar voor en wilde via de kleine tussendeur naar buiten.. dit lukte ook. maar hij sneed zich en in zijn been, en hij stootte zijn hoofd waardoor hij een stukje brak..
inmiddels zijn we 4 maanden verder en alles is genezen. er is gelukkig ook niets aangetast in de hersenen. alleen de trauma wat hij er nog van heeft... daarna moest hij de trailer nog op om naar huis te rijden. dit ging enigzins
hij loopt nu geen kleine ruimten meer in, en vooral niet waar hij achter zich niet meer weg kan.. de trailer komt hij niet meer in de buurt. inmiddels heb ik hem door veel lokken.. de wasplaats weer in.
ik wil graag een paard.. die zowat bijna uitzichzelf de trailer in loopt.. en er graag in staat zonder moeite..
nu heb ik contact gehad met 2moon en zij schijnt uit gehoorde ervaring een paard altijd op de trailer te krijgen. maar helaas is dit iets te ver weg.
mijn paard ging voor heen met longeerlijn met moeite de trailer op.
is er iemand in de buurt van sevenum die net zoals 2moon mijn paard vertrouwen kan geven in het trailer laden, ook wil ik er best voor betalen.
groetjes Gina
Cassidy
Geplaatst: 04-11-11 22:39
Kijk voor een gratis e-book over trailerladen even op deze webpage:
Diegene van het E-book wat genoemd wordt zoekt nog moeilijk te laden paarden, Eddy Modde is dat. Ik las op zijn Facebook dat 'ja maar dan krijg ik min paard niet daar'-problemen bespreekbaar zijn. Kan best een kans zijn?
ingebokt
Geplaatst: 07-11-11 21:46
Als iemand verstand heeft van moeilijk te laden paarden is het Eddy Modde wel (www.diagonaal-paardenvervoer.com). Hij leidt ook mensen op hierin, misschien ook wel in jouw buurt. Mail of bel hem even of er iemand bij jou in de omgeving is, wie weet komt hij zelf nog bij je in de buurt binnenkort. Ondertussen kun je je paard alvast minder claustrofobisch maken door hem te vragen door smalle doorgangen te gaan, vooruit, achteruit, alles in kleine stapjes maar wel dat hij het zelf doet (niet zelf er voor gaan lopen maar op de hoogte van zijn hoofd/nek blijven) bijv. door de staldeur, tussen 2 balken, tussen 2 tonnen door, door een gangetje van prikpaaltjes enz.
TS had al contact met mij opgenomen, maar ze woont 1,5 uur bij mij vandaan en dat is niet zo handig dan ben ik zowat al langer onderweg met reizen dan een sessie normaliter duurt. Ik heb haar aangeraden iemand dichterbij te zoeken. Dat is ook wat handiger indien het niet in 1 sessie kan worden opgelost.