Dakota nog eens,

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara04

Dakota nog eens,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 12:50

Heb nog eens wat foto's van Dakota gemaakt,we longeren haar nu twee keer in de week met pessoa,maar ze blijft heel stijf, :? .
Ik denk zelf dat het komt omdat ze een hele tijd met een verkeerd passend zadel is gereden, :(:) ,en omdat ze western gereden was en bij de vorige eigenaar meteen toen ze kwam een maand in trainig is gegaan voor dressuur,maar hopelijk komt ze nog goed los,ze houd nu dr rug erg gespannen en zet een flinke onderhals op, := .
Maar genoeg geklets,hier de foto's:

Met dr nieuwe halster:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even heerlijk rollen na gedane arbeid, :D :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes Cindy.

Panimra

Re: Dakota nog eens,

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:46

leuk paard:D
miss kun je een dekje onder de singel gebruiken? het zag er op de foto namelijk uit alsof het best schuurde ofzo!

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 15:50

Panimra schreef:
leuk paard:D
miss kun je een dekje onder de singel gebruiken? het zag er op de foto namelijk uit alsof het best schuurde ofzo!

Het schuurde niet,ze zit gewoon al zo dik in dr wintervacht!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:51

Als ik het zo op de foto bekijk is de pessoateugel best ruim, maar kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor. :o Ook zet ik het liefste een ring uit zodat ik met de longe ook naar beneden kan vragen ipv dat ik haar daarmee bij me moet houden. Bij paarden die het moeilijk vinden om te zakken doe ik dan de longe door de binnen bitring tussen de voorbenen door aan de longe vast. Dan kan ik ophoudingen vragen de richting op waar ik haar heen wil hebben. Voorwaarde daarvoor is wel dat je een ring hebt zodat je haar niet bij je moet houden met de longe ;)

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 15:53

trisca schreef:
Als ik het zo op de foto bekijk is de pessoateugel best ruim, maar kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor. :o Ook zet ik het liefste een ring uit zodat ik met de longe ook naar beneden kan vragen ipv dat ik haar daarmee bij me moet houden. Bij paarden die het moeilijk vinden om te zakken doe ik dan de longe door de binnen bitring tussen de voorbenen door aan de longe vast. Dan kan ik ophoudingen vragen de richting op waar ik haar heen wil hebben. Voorwaarde daarvoor is wel dat je een ring hebt zodat je haar niet bij je moet houden met de longe ;)

Hoe bedoel je ruim?Ik longeer dr hier niet,dat doet een vriendin van mij omdat ik totaal geen ervaring heb in longeren met de pessoateugel, :o .

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:54

Dat de einden die van de broek naar het bit gaan en weer naar de singel volgens mij aan de lange kant zijn. De broek hangt wel op de juiste hoogte.

p.s. je Bold knop staat aan ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:00

de pessoa mag lager ingesteld worden en korter gezet worden dit heeft zo geen nut ze is niet over de rug en kan op deze manier alleen maar meer onderhals omtwikkelen ;)

en de longeersingel is te klein ....
deze moet met de ringen veeel lager uitkomen

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:29

Ik vind het halster vrij strak zitten,
persoonlijk zou ik het wat losser maken.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:14

RT-HAW --> GVL-ITP

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:17

Halster kan ik een hele hand tussenduwen,foto vertekend,en ze loopt ook altijd zonder halster in de paddock,maar denk niet dat het halster iets te maken heeft met het stijf zijn ;) .

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:18

Bedankt allemaal voor jullie reacties,ik ga dr zeker op letten en denk dat ik een osteophaat laat komen eens,kijken wat die zegt.

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:36

Kiara04 schreef:
Halster kan ik een hele hand tussenduwen,foto vertekend,en ze loopt ook altijd zonder halster in de paddock,maar denk niet dat het halster iets te maken heeft met het stijf zijn ;) .

Oke dan zal het daar aan liggen, verder veel succes
met je paardje! ;)