[AR] Rivaldo & Tum-Tum @ Pin & Ga marathon middenbeemster

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Rivaldo & Tum-Tum @ Pin & Ga marathon middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 22:37

23 september hebben wij met de pony's een indoor marathon (werd buiten verreden :Y) ) gereden met ons tweespannetje.
Dit was niet ons dagje maar omdat de foto's toch erg mooi gelukt zijn wil ik ze toch graag met jullie delen.
Helaas ging niet alles zoals het normaal moest toen we aankwamen en de paarden ervoor wilde zetten kwam ik erachter dat ik de hoofdstellen helemaal niet mee heb genomen :Y)
Gelukkig was de jury erg meewerkend en hadden wij de tijd om het te halen en wanneer we er klaar voor waren we konden starten. Echt super! _/-\o_

Mijn groom ging zo af en toe mee met het mennen maar zat altijd naast mij, met maar 1x oefenen met hangen ging ze gelijk mee op wedstrijd.
Tijdens de 1ste match gleed ze uit en viel ze helaas van de kar, behoorlijk lelijke val waar ze gekneusde ribben aan over hield.
Maar zo dapper als ze was ze sprong er de 2de match weer op en door de adrealine bleef ze tot de finish in vorm!
Top meid!!! Ondanks de weinige ervaring die ze heeft is het toch een held van de dag!

We kregen na de wedstrijd een hoop tips en aanwijzingen (voor mij was het ook de 4de keer dat ik een marathon reed en 2de keer met het span) ervaring in groomen had ik niet en mijn groom had mijn dingen extra goed onthouden... echt goed hangen alsof je leven ervan af hangt! Tja en dat deed ze met het gevolg dat ze ervan af viel.

Tips zijn altijd welkom maar heb gelukkig al een hoop gehoord, waaronder boven de achter wielen blijven.

Veel kijk plezier!

Jeej de hoofdstellen zijn er!
Afbeelding

Aan ons enthousiasme ligt het gelukkig niet!
Afbeelding

Losrijden
Afbeelding

Afbeelding

We lijken broertjes maar lopen ook nog is hetzelfde!
Afbeelding

Actie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook leuk om te kijken:
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0429_n.jpg
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2571_n.jpg

Rivaldo moet zich altijd weer uitsloven :=
Afbeelding

Tum Rechts: baasje waar wachten we op?
Rivaldo Links: Emh... volgens mij zijn we iets verloren...
Afbeelding

Groom stapt op en de peerdjes denken jah we kunnen! Nee jongens wachten op de bel...
http://94.100.122.118/1433250001-143330 ... _FSLK.jpeg

Naar de finish
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3208_n.jpg

Finish *\o/*
Afbeelding

We doen gewoon of er niets gebeurd is!! :j
Afbeelding
http://94.100.122.83/1433250001-1433300 ... _lyIC.jpeg

Bedankt melissa voor de foto's!
Filmpjes komen eventueel nog, dat gaat wat lastig _O-

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:50

Wauw Laura wat een gave foto's!!! :oo +:)+ Jullie gingen vast érrug hard!! :D +:)+

Moet ook wel zeggen dat het groomen er erg ongemakkelijk en idd link uitziet op deze manier; je zit bij deze wagen natuurlijk met de bankjes die wat 'in de weg' zitten. Dan zou ik idd ook boven de wielen blijven, zo lig je er gemakkelijk via de zijkant naast ja.

Wel heel sneu voor je groom :(:) Maar wat een lef, om daarna gewoon weer verder de groomen. Toppie hoor!

En wij willen filmpjes :j :j :j :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:08

Ha, superfoto's van een superspan !!!
Groom verloren, ik was er al een beetje bang voor bij het zien van de eerste foto's.....
Knap dat ze weer opgestapt is !!
Idd boven de wielen / bankjes gaan blijven hangen, dat is ook stabieler voor je wagen, en veiliger voor je groom.

Super gedaan, en wat een heerlijk zonnig weer !

Ir1ne

Re: Rivaldo & Tum-Tum @ Pin & Ga marathon middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:31

Ziet er echt super uit! Wat zou ik dit graag willen in de toekomst... ik ben ook voor filmpjes!

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:57

Erg leuke foto's van een super-span!
Dapper van je groom dat ze weer is opgestapt. Als jullie dan even gaan oefenen met hoe ze beter kan hangen achterop komt het volgende keer helemaal goed!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 16:13

Hihi we gingen inderdaad erg hard naar nog niet op onze top hoor :p zaterdag avond gaan we even kijken in nijkerk kunnen we vast een hoop van leren.

Deze maand begint op stal onze lessen van een klasse 3 rijder daar hoop ik veel van te leren.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:18

Dat is bij de Beemster Ruiters, of niet? haha. Leuk span rijd je! Erg leuke foto's!
edit: haha ik zie nu in je titel 'middenbeemster' staan, lekker blond :')

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:35

Wat een geweldige pony`s !! Inderdaad zoals eerder gezegd niet achter/buiten de kar gaan hangen maar op de bovenste "plank" blijven. Op de bankjes kun je ook al zittend hangen en dan weer aan de rechterkant uitkijken omdat daar ook jouw gewicht al zit.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:55

Hele leuke foto's laura! Ziet er goed uit! Ik denk dat ik zo ook nog maar even een topic bouw, is toch altijd wel even leuk! :D

En wat betreft je groom:

Afbeelding
Die van mij hangt ook altijd zo, alleen moet ze gewoon heel sterk zijn om zich weer op te trekken! Groomen is ook een sport :D
Oefening baart kunst!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:48

Daar zijn ze weer(en ik ben nog steeds niet zo ver met Sylke) maar haar "tweelingbroertjes" hebben het weer hartstikke goed gedaan, mijn complimenten voor de groom, ga er maar eens aan staan, heb ik ooit 1 keer gedaan, dacht dat mijn tiet geamputeerd werd in de bocht(door een bankje) nee laat mij maar lekker op de bok zitten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 10:21

Evelien: aha dat verklaart ik had filmpjes van jou laten zien toen je vorig jaar mee deed en dat als voorbeeld doorgegeven Hihi

cobolens : ze blijft een pracht paardje gaat verder alles goed met haar?

Negerzoen klopt de beemster ruiters Hihi

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:25

Wauw, wat een gave fotos! En wat heb jij een dappere groom zeg! Mag je wel weer heel blij mee zijn! Tum en Riv gaan hard op de fotos, heel spectaculair!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:36

Laura keihard door de bocht! Ziet er super uit hoor, maar wel slordig je groom verliezen halverwege! Gelukkig zonder kleerscheuren of blessures!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 12:44

Dapper is ze zeker!!
Helaas wel blessures ze loopt nog steeds met geneusde ribben rond ;)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:34

L_Rivaldo schreef:
Dapper is ze zeker!!
Helaas wel blessures ze loopt nog steeds met geneusde ribben rond ;)

Oh, dat was me ontgaan! Houd haar maar in ere, zulke grooms zijn dungezaaid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:18

Pffff wat een belevenissen allemaal :)
Arme groom :(:) ....dappere paardjes... *\o/* .zo te zien gingen jullie helemaal los :7 .
Je pony's zien er goed uit, wat is het toch een leuk span geworden zo. Super van je!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 09:10

Maakt niet uit hoor sandrina ;).. er staat ook een lap tekst hierboven hihi

VHU: Bedankt voor het compliment, groom is inderdaad een topper want ik zei nog we stoppen en ga niet kosten wat kost door als ze zoveel pijn heeft, het rare was de 2de match ging ze achterop en tijdens de rit door de adrealine voelde ze niets meer maar bij de finish was het gelijk over.. topper!!!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:39

Leuke foto's, we hadden jullie natuurlijk ook live gezien!
Ik zou ze wel dressuurmatig iets meer gaan trainen want je ziet op de foto's ook dat je pony's regelmatig uit elkaar lopen (van de boom af) Als ze wat mooier recht naast de boom lopen en samen de juiste kant op buigen kan je ook makkelijker draaien in de marathon.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 01:45

les gaat er komen mathilde klomp komt mij les geven en rijd de mannen nu weer even in enkelspan. Gekke is dat ze thuis totaal niet zo lopen. We gaan er aan werken om het ook daar zo te krijgen en beter.

Net terug van indoor nijkerk dat heeft even de goede drive van de schop onder de kont geweldig hoe ze daar rijden!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:06

Wat een gave pony's zo samen zeg !

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:58

Je hebt er een erg leuk span aan!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 09:24

bedankt! Zijn echt pony's die samen graag voor je willen werken gister de leidsels beter af gesteld en ze liepen zo mooi gelijk met stelling ben helemaal trots het zit er dus wel in dat rivaldo wat rustiger in het werk blijft.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:35

Wauw dat ziet er gaaf uit zeg! En wat een supergroom +:)+
Nu ik haar zo zie hangen daar achterop...begin ik m toch wel te knijpen... Mijn zwager wil ook gaan wedstrijdmennen en heeft een groom nodig := Zou een tweespan Tinkers ook zo hard gaan en moet ik dan nóg harder hangen met zo'n grote marathonwagen? :oo :')

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 13:46

Leuk dat je gaat groomen, zoals mijn groom (die ook nog veel moet leren) moet je niet teveel achter de wagen hangen. Voornamelijk boven de achterwielen blijven dan rolt ook de kar beter en heb je geen gewicht nog achter de wagen hangen. Om te hangen kan je bij de bankjes in de binnenbocht gaan hangen. Op het bankje zitten en dan iets over de achterleuning naar buiten hangen is vaak ook al voldoende. Succes met groomen :)