In de longeerbak is drama. Ze vindt 1 plek vooral eng wegens een ritselende kleine boom en wat ritselend riet. Voor de rest is ze van weinig dingen bang en kun je er een enorme voetbal tegen aan stuiteren, schieten (op de ganzen in de wei, zo'n afschrikkanon) maakt haar niet uit. En langs diezelfde boom om naar het hek te wandelen: geen probleem.
Nu heb ik al een aantal keer expres de volte meegelopen en dan beloond als ze rustig langs de boom loopt (die trouwens 5 meter verder staat buiten de longeerbak) Maar zodra er een metertje tussen mij en pown zit vliegt ze ervandoor op die plek. Ga ik haar echt longeren (dus zelf in het midden staan), dan loopt ze keurig op de hoefslag om dan ineens in racetempo de volte af te snijden (om die boom et vermijden) en bij aankomst op de hoefslag weer rustig te draven. Voor de zweep is ze (gelukkig) niet bang en dat wil ik ook zo houden. Maar die er dus bij houden om naar buiten te drijven heeft 0 effect. Ze bukt gewoon om er onderdoor te draven

Hoe pak ik dit het beste aan? (longeren kan ik wel, heb ik les in gehad en in andere bakken is het dan ook 0 probleem. maar die zijn nu bezet of mag daar niet)